۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۴
کد خبر: ۵۳۳۰۰۵
در نشست خبری؛

برنامه‌ها و زمان پخش طرح شمیم دانش اعلام شد

طرح شمیم دانش طرح ملی آموزش ضمن خدمت معلمان و فرهنگیان سراسر کشور است که با همکاری رادیو قرآن و وزارت آموزش‌ و‌ پرورش انجام خواهد شد.
احمد ابوالقاسمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن در نشست تشریح برنامه "شمیم دانش طرح ملی آموزش ضمن خدمت معلمان و فرهنگیان سراسر کشور" که بعدازظهر امروز در سالن رادیو قرآن برگزار شد با اشاره به اینکه ٩٢٠ هزار معلم در آموزش و پرورش به عنوان کسانی هستند که مسؤولیت تربیت دانش آموزان را برعهده دارند، اظهار داشت: یکی از ضرورت‌های امروز ما بهبود وضعیت آموزش است.

وی ادامه داد: در این طرح ٥٢٠ هزار نفر شرکت می‌کنند که با توجه به اهتمام آموزش و پرورش قابل پیش‌بینی بود، این طرح شامل شش سرفصل است که شامل تکنیک‌های قصه‌گویی با استفاده از رسانه‌های قرآنی، زبان قرآن، حفظ و مفاهیم سوره قاف، سبک زندگی قرآنی، مشاوره از منظر قرآن و شیوه‌های تشویق به نماز است.

مدیر رادیو قرآن تاکید کرد: از منظر اقتصادی برگزاری کلاس‌ها با کیفیت عالی نیازمند امکانات آموزشی مانند معلم طراز اول و... است، البته در برخی مناطق نیز امکان اعزام هم وجود ندارد و رادیو ارزانترین و راحت‌ترین دسترسی به این نوع آموزش است.

ابوالقاسمی در مورد برنامه رادیو قرآن درباره این طرح یادآور شد: هفته‌ای سه ساعت یعنی ١٨ جلسه که هر برنامه یک ساعت است برای این طرح برگزار می‌شود، اگر ٥٠٠ هزار نفر در این آموزش شرکت کنند و هزینه هرکدام هرجلسه ١٠ هزار تومان شود در حدود ١٨٠ هزار تومان هزینه هر شرکت‌کننده می‌شود که با این وضعیت اگر کیفیت تدریس در حد عالی باشد در حدود ٩٠میلیارد تومان هزینه طرح موردنظر خواهد شد.

گرفتن 60 درصد از نمرات لازمه حضور در دوره بعد طرح شمیم است

احمد دانشفر رییس اداره آموزش‌های کوتاه‌مدت وزارت آموزش‌و‌پرورش در ادامه این نشست با بیان اینکه در این طرح 910 هزار معلم در رشته‌های مختلف حضور دارند، اظهار کرد: در این طرح در حدود 80 هزار نفر به عنوان نیروی اداری حضور خواهند داشت و ما با هم معلمان از طریق سامانه جامع مدیریت آموزشی فرهنگیان که شامل یک کارتابل است در ارتباط خواهیم بود.

وی ادامه داد: در طرح شمیم دانش در حدود 60 درصد از نیروهای آموزش‌و‌پرورش حضور دارند، این میزان در حدود 510 هزار نفر می‌باشد که از این میان 206 هزار و 478 نفر از برادران و 304 هزار و 318 نفر از خواهران هستند.

رییس اداره آموزش‌های کوتاه‌مدت وزارت آموزش‌و‌پرورش افزود: شرکت‌کنندگان از 11 مهرماه در این طرح ثبت‌نام خود را آغاز کردند، در این طرح مسؤولیت برگزاری آزمون‌ها برعهده موسسه شهید مهدوی است که برای همین کار از روز دوشنبه سامانه‌ای برای داوطلبان در نظر گرفته شده است.

دانشفر یادآور شد: در این دوره ترم دومی را با همکاری رادیو قرآن خواهیم داشت که براساس نیاز معلمان برگزار می‌شود، البته نکته حائز اهمیت این است که کسانی که در این دوره موفق به کسب 60درصد از نمرات بشوند می‌توانند در دوره بعد حضور پیدا کنند.

برپایی دوره‌های تخصصی برای مربیان آموزش‌و‌پرورش

در پایان این نشست اکبر سرداری معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل امورتربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش تصریح کرد: در طرح شمیم دانش که در حدود 500هزارنفر حضور دارند میانگین 27 هزار و 108 نفر از مربیان و مشاوران تربیتی هستند که در دوره‌های تخصصی حضور پیدا کردند.

وی افزود: دوره‌های تخصصی مربیان منجر به توانمندسازی نیروهای آموزش‌و‌پرورش به خصوص در بخش مشاوره از نظر قرآن و همچنین شیوه‌های دعوت دانش‌آموزان به نماز خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی اداره‌کل امورتربیتی وزارت آموزش‌و‌پرورش گفت: این دوره تخصصی در سرفصل‌های مختلف در حدود 14 ساعت برای مربیان آموزش‌و‌پرورش برپا خواهد شد./816/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات