۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۲۹۲۰۰
نماینده مجلس شورای اسلامی:

عاشورا تجلي عزت در برابر ذلت است

عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس شوراي اسلامي، امر به معروف و نهي از منكر را رسالت عاشورا دانست و گفت: عاشورای حسینی تجلي معنای عزت و ایستادگی در برابر ذلت است.
عاشورا عزاداراي محرم در پاكدشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا؛ محمد قمي نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در جمع عزاداران حسيني با تسلیت عاشورای حسینی، گفت: محرم یادآور شهادت بزرگ مردانی است که در جبهه نبرد حق عليه باطل، برای پیروزی جان خود را فدای هدف والای خود نمودند.

وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) افزود: آن حضرت نه برای حكمراني بلکه برای اصلاح امت رسول خدا در برابر ظلم، فساد و حکومت یزیديان قيام کرد و به خاطر حراست از آزادی، استقلال و صیانت از ارزش های والای اسلامي از خود گذشت.

عضو کمیسیون آموزش و پژوهش مجلس شوراي اسلامي عاشورای حسینی را تجلي معنای عزت و ایستادگی در برابر ذلت برشمرد و تصريح كرد: حفظ دین و نفی انحرافات درس عاشورا به امت است. امر به معروف و نهي از منكر رسالت عاشورا است، شهدای کربلا برای زنده نگه داشتن امر به معروف حركت کردند و جان خود را فدا كردند.

وي با اذعان اينكه عاشورا برای همه آزادگان عالم دارای پیام است، ابراز كرد: عاشورای حسینی در طول تاریخ، طبق فرمايش خود امام حسين(ع) الگویی نه تنها براي شيعيان بلکه براي هر انسان آزاده خواهی است.

رئيس سابق دانشگاه آزاد اسلامي واحد پرند با اظهار اينكه هر روز به کاروان شهدای نهضت حسینی افزوده می شود، بيان كرد: تا جهان است هیچ قلمی نمي تواند شرح واقعي غمنامه عاشورا را بنویسد.

نماينده ادوار مجلس در پايان در باب اهمیت ترویج فرهنگ اسلامی با برگزاري هيئات حسيني، برپایی اينگونه مراسمها را موجب توسعه فرهنگ حسيني دانست و افزود: هيئات ما را به رهایی از ذلت و رسیدن به جامعه آرمانی اسلامی نزدیک‌تر می‌کند، از اين رو لازم است عزاداران مراسم هاي سوگواری سيد و سالار شهیدان را با رفتارهایی متناسب با معیارهای اسلام برگزار کنند./804/ ۲۰۲/ص

 

 

 

ارسال نظرات