۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۱۶۲۷۷
امام جمعه موقت کاشان:

نمادسازي فرهنگ بسيج ضرورت امروز جامعه است

امام جمعه موقت کاشان با اشاره به اينکه امروز بيش از هر چيزي نمادسازي فرهنگ بسيج احساس مي‌شود، گفت: امروز نيز نمادسازي براي بسيج ضروري است و بايد در دستور قرار بگيرد
حجت الاسلام علي احتشام

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام علي احتشام، امام جمعه موقت کاشان بعد از ظهر امروز در ديدار با نماينده ولي فقيه دركاشان، گفت: استفاده رهبر معظم انقلاب از چفيه به اين معني است که معظم له يک بسيجي است و هميشه آماده رزم در ميدان جهاد است.

وي با اشاره به اينکه امروز بيش از هر چيزي  نمادسازي فرهنگ بسيج احساس مي‌شود، افزود: همانطوري كه خمس و زكات از  نمادهاي اسلام بوده و بقاي مکتب اهل بيت(ع) و ائمه معصومين(س) به اشک چشم‌ها بستگي دارد، امروز نيز نمادسازي براي بسيج ضروري است و بايد در دستور قرار بگيرد.  

امام جمعه موقت كاشان در ادامه با محكوم كردن برخي جرياناتي كه امروز بر عليه بسيج آغاز شده است، اظهار داشت: اگر امروز توان حفظ سنگرها را نداشته باشيم براي توسعه و گسترش روحيه بسيجي در جامعه نيز توان نخواهيم داشت و اين مهم بايد مورد توجه بسيجيان قرارداشته باشد.

حجت‌الاسلام مهدي بصيرتي، مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان نيز به اشاره به چالش‌هاي پيش روي بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان، گفت: يکي از چالش‌هاي پيش روي بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان عدم وجود ساز و کار لازم براي ادامه فعاليتها است.

وي با اشاره به اينكه آمارگيري از اساتيد بسيجي با ارسال فرم به مدارس انجام شده است اما پرونده بسيجيان حوزه علميه کاشان متفرق باقي مانده است، ابراز اميدواري كرد اين مشكل هرچه زودتر برطرف شود تا كارها براساس نظم بيشتر ادامه داشته باشد.  

به گفته وي، نهادينه کردن فرهنگ انقلاب اسلامي با برگزاري همايش به جايي نمي‌رسد و لازم است تفکر انقلابي در حوزه‌هاي علميه نهادينه شود.

حجت الاسلام بصيرتي در ادامه با اشاره به دغدغه رهبر انقلاب اسلامي مبني بر تدريس کتب شهيد مرتضي مطهري در حوزه‌هاي علميه، يادآورشد: نهادينه کردن تفکر انقلابي در دستور کار حوزه علميه کاشان قرار دارد.  

مسؤول بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان با ارائه آمار بسيجيان اساتيد حوزه علميه کاشان خاطرنشان كرد: حوزه علميه کاشان داراي 110 استاد در مدارس و بالغ بر 40 نفر نيروي کادر است که اطلاعات تمامي اين افراد به عنوان بسيجي در حال جمع آوري، ثبت و بايگاني است.

حجت‌الاسلام شمس الدين احمدي، مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه كاشان نيز با اشاره اينکه بسيج اساتيد حوزه علميه در شهرهاي تهران، قم و اصفهان ايجاد شده است، گفت: استان اصفهان در ايجاد پايگاه بسيج اساتيد عالي حوزه هاي علميه کشور پيشگام  است.

همچنين سرهنگ مرتضي عمومهدي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج سپاه كاشان در اين ديدار از فعاليت 18 قشر بسيج فعال در کاشان خبرداد و يادآور شد: دو قشر از 18 قشر بسيج در کاشان بسيج طلاب و بسيج اساتيد حوزه علميه کاشان هستند.

وي تاثير گذاري بسيج اساتيد حوزه علميه را با وجود کمي، در سطج كيفي بالايي اعلام کرد و خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس طلابِ تاثيرگذار وجود داشتند و اگر محصول توليدي بسيج در مساجد جوان مومن انقلابي است بايد محصول بسيج اساتيد حوزه علميه نيز طلبه مومن و انقلابي باشد./1307/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات