۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۱۳۹۶۵

حاشیه های جلسه هیأت دولت

روزهای پایانی دولت با حاشیه هایی همراه بود که جدایی تعدادی از وزیران برخی از این حاشیه ها است.
دولت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برخی از اعضای هیأت دولت  امروز بعد از جلسه در جمع اصحاب رسانه حاضر شده و به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفتند.

واعظی: دولت با تمام وجود ازسپاه پشتیبانی می‌کند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به دیدار فرماندهان ارشد سپاه با رییس جمهور گفت: سپاه خط مقدم جبهه است و دولت با تمام وجود ازسپاه پشتیبانی می‌کند.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد حضورش در کابینه دوازدهم گفت: بنده در وزارت ارتباطات نخواهم بود و احتمالا در دولت قرار خواهم گرفت، با بنده در مورد سمت مسئول دفتری رییس جمهور صحیب‌هایی شده است.

وی در مورد ملاقات رییس جمهور با فرماندهان ارشد سپاه نیز تاکید کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد انقلابی در ایران است و همیشه دولت و نظام نیز نگاه‌شان به سپاه به عنوان یک نیروی انقلابی خدمتگزار بوده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: متاسفانه در شلوغی انتخابات حرف‌هایی زده شد که دیگر وقت آن است که این موضوعات را تمام شده دانست، زیرا دولت چهار سال اداره کشور را برعهده دارد و عدم همکاری نزدیک بین دولت و سپاه امری نشدنی است.

واعظی یاداور شد: وظیفه ما این است که به سپاه کمک کنیم و در مقابل نیازمند کمک سپاه به دولت هم هستیم، لذا ملاقات اخیر امری طبیعی است و بعد از انتخابات رقابت‌ها کنار می‌رود و رفاقت برای کار در کشوری که اطرافش در حاشیه ناامنی است جایگزین می‌شود.

وی در پایان گفت: سپاه خط مقدم جبهه است و دولت با تمام وجود ازسپاه پشتیبانی می‌کند.

حسینعلی امیری: رئیس جمهور دوهفته بعد از تحلیف وقت دارد که کابینه خود را معرفی کند

معاون پارلمانی رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی وزاری پیشنهادی را با توجه به ساختار موجود به مجلس معرفی می‌کند.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رییس‌جمهور، صبح امروز چهارشنبه (4 مردادماه) در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراسم تحلیف در همان موعدی که مجلس اعلام کرده بود برگزار می‌شود اظهار کرد: مقامات داخلی و شخصیت‌های نظام در این مراسم حضور پیدا می کنند، همچنین تعدادی از سران و مقامات کشورهای خارجی نیز اعلام آمادگی کرده‌اندتا در این مراسم حضور پیدا کنند.

وی یادآور شد: از زمانی که مراسم تحلیف برگزار شود رییس جمهوری دو هفته زمان دارد که اسامی وزرا را به مجلس پیشنهاد کند تا مجلس کارها را ادامه دهد.

معاون پارلمانی رییس‌جمهوردرباره حضورش در دولت بعدی گفت: هنوز در این زمینه به طور مصداقی در دولت موضوعی مطرح نشده است.

حسینعلی امیری در ادامه با اشاره به موضوع تفکیک وزارتخانه‌ها عنوان کرد: لایحه‌ای در این زمینه به مجلس ارائه شد و در کمسیون‌ها مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه مجلس تا روز تحلیف  جلسه‌ای ندارد به نظر می‌رسد که آقای روحانی وزاری پیشنهادی را با توجه به ساختار موجود به مجلس معرفی می‌کند.

صالحی امیری: حضور بنده در کابینه دوم منوط به تصمیم رییس جمهور است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد حضورش در کابینه دوم گفت: این موضوع کاملا مرتبط با شخص رییس جمهور است و ما تابع تصمیمات وی خواهیم بود، زیرا ایشان در مرجع تصمیم‌گیری قرار دارند.

سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دهه کرامت و جشن‌های مرتبط با آن گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت در 700شهر ایران برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد که مجموع این برنامه‌ها در 2500 کار فرهنگی است.

وی ادامه داد: علاوه بر ایران در 77کشور دنیا جشن دهه کرامت برگزار می‌شود، به همین منظور ما در تلاش هستیم بودجههای قرآنی را تا صدرصد افزایش دهیم، از این رو در روز گذشته با اتحادیه‌های قرآنی جلسه‌ای را در این زمینه برپا کردیم که بتوانیم در سال آتی در 435 شهرستان کشور فعالیت قرآنی را داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: این سرزمین متعلق به اهل‌بیت(ع) به خصوص امام رضا(ع) است، ما جشن‌های دهه کرامت را نسبت به سال پیش باید بیشتر تکریم کنیم و اقدام به تبلیغ آن داشته باشیم، زیرا اشاعه‌ی فرهنگ رضوی در کشور اشاعه فرهنگ اهل‌بیت(ع) خواهد بود و این فرهنگ هم در اصل پایه‌گذار مبانی اخلاقی و دینی است.

صالحی امیری در رابطه با نمره‌دهی به عملکرد دولت یازدهم نیز یادآور شد: این ارزیابی باید از سوی رییس جمهور و معاون اول انجام شود، اما با این وجود هدف ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری یکسری موضوعات اساسی بوده است، در این میان اولین هدف ما ایجاد ثبات و آرامش در وزارت‌خانه مزبور بوده است که خوشبختانه یک محیط آرام و با ثبات را هم ایجاد کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در مورد تصدی‌گری به نهادهای صنفی و خانه‌های صنفی که از دیگر اقدامات ما بوده است باید گفت که انتخابات خانه مطبوعات را در 25استان انجام دادیم ک در مجموع هفت هییت مدیره برای هر استان انتخاب شد، خانه مطبوعات یکی از نهادهایی است که می‌تاند از حقوق خبرنگاران و حقوق اصحاب رسانه در سراسر کشور دفاع کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد خانه سینما نیز بیان کرد: این معاونت نیز مورد تقویت قرار گرفت و قرار است بسیاری از امور اجرایی را به خانه سینما واگذار کنیم، البته در بخش موسسات و نمایشگاه‌ها هدف واگذاری این امور به صنف مربوطه است.

صالحی امیری اضافه کرد: ما در دولت یازدهم به دنبال تقویت نهادهای صنفی و مردمی در حوزه فرهنگ و هنر بوده‌ایم، در این زمینه هم اقدامات موثری انجام شده است، به همین منظور صندوق هنر را به سینما، خانه موسیقی و خانه تئاتر واگذار کردیم.

وی ادامه داد: موضوعی که امروز باید مدنظر قرار گیرد این است که ما با تقابل راه به جایی نخواهیم برد، از این رو به دنبال تعامل با حوزه‌های علمیه و نهادهای دینی، فرهنگی و هنری هستیم زیرا با تعامل انسجام، همگرایی و همدلی امکان کار فرهنگی شکل می‌گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با حضورش در کابینه دوم دولت نیز تاکید کرد: این موضوع کاملا مرتبط با شخص رییس جمهور است و ما تابع تصمیمات وی خواهیم بود، اما آنچه برای همه اعضای کابینه اهمیت دارد موفقیت رییس جمهور و دولت ایشان است، ما هم به دنبال پاسخگویی به مطالبات مردم خواهیم بود.

صالحی امیری در راستای پیشنهاد از سوی رییس جمهور برای حضور در کابینه نیز گفت: این موضوع به رییس جمهور محول می‌شود زیرا ایشان در مرجع تصمیم‌گیری قرار دارند.

وی در مورد توقیف اکران فیلم‌های اکسیدان، مادر قلب اتمی و ساعت 5عصر هم تاکید کرد: در حوزه فیلم ما یک نظام استاندارد تعریف شده داریم که از شورای ساخت و شورای نمایش از صاحب نظرانی هستند که در این حوزه انتخاب شده‌اند و وزیر و رییس سازمان سینمایی مداخله مستقیم بر فرآیند تایید و تکذیب یک فیلم ندارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: موضوع مورد اهمیت برای ما این است که در ساخت یک فیلم مسیر قانونی طی شود و آنچه در مورد فیلم‌های امروز مطرح است اینکه هم در مرحله پروانه ساخت و هم در مرحله پروانه نمایش مجوزهای لازم را کسب کرده اند و بعد برای اکران به شورای صنفی ارجاع شده است.

صالحی امیری ابراز داشت: در مورد سه فیلم مطرح شده واکنش‌هایی از سوی برخی صاحبان فن و نمایندگان وارد شده است که در همین راستا جلساتی برپا کردیم و در مورد بک فیلم 18اصلاحیه صورت گرفت و اگر بازهم اصلاحاتی لازم به شمار بیاید انجام می‌دهیم اما بنده به عنوان وزیر و همچنین رییس سازمان سینمایی مداخله مستقیم در فرایند مجوزهای یک فیلم نخواهیم داشت.

وی در مورد برنامه آینده وزارت ارشاد نیز تاکید کرد: وزارت ارشاد در آینده نیاز به برنامه و چشم انداز و نقشه راه دارد، ما در دوران حضور خود سعی کردیم این برنامه را داشته باشیم و طی یک استراتژی 5ساله کار خود را پیش ببریم که برخی معاونت‌ها همچون خانه سینمایی در این راستا کار خود را آغاز کرده است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای هماهنگی ارشاد با دیگر نهادها نیز گفت: موضوع دیگری که ما به آن ورود کرده‌ایم این بود که ارشاد بتواند با بقیه نهادهای فرهنگی هماهنگ باشد و انسجام لازم را برای پیشبرد اهداف متعالی داشته باشد، همچنین مردم ما انسان‌های دین‌داری هستند و از این رو محتوای کار ما باید تولیدات فرهنگی در راستای هنجارها و ارزشهای دینی و باورهای مردم باشد.

زنگه: در حال حاضر  طرحی برای سهمیه‌بندی بنزین وجود ندارد

وزير نفت گفت: در حال حاضر طرح خاصی برای سهمیه‌بندی بنزین نداریم.

بيژن زنگنه، وزير نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد سهمیه‌بندی بنزین گفت: در حال حاضر طرح خاصی برای سهمیه‌بندی بنزین نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قیمت بنزین در دولت بعد افزایش می‌یابد تاکید کرد: این موضوع به دولت دوازدهم مرتبط می‌شود و باید از آنها پرسیده شود.

ابتکار: انتخاب کابینه دوازدهم برعهده رییس جمهور است

رییس سازمان محیط ‌زیست گفت: انتخاب کابینه دوازدهم برعهده رییس جمهور است و باتوجه به تصمیم ایشان اقدام خواهیم کرد.

معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط‌زیست کشورمان در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا در کابینه دوازدهم حضور خواهد داشت یا خیر، گفت: انتخاب کابینه دوازدهم برعهده رییس جمهور است ورییس جمهور مشخص می‌کند چه کسانی در کابینه باشند و باتوجه به تصمیم ایشان اقدام خواهیم کرد./816/201/ب2

ارسال نظرات