۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۵۱۲۳۶۵
امام جمعه موقت کرمان:

تربیت شاگرد و فعالیت در زمینه فقهی و کلامی از مهم ترین اقدامات امام صادق بود

حجت الاسلام عرب پور با بیان این که امام صادق(ع) رییس مکتب تشیع است، گفت: سخنرانی در مسجد برای تبیین معارف الهی، تربیت شاگرد و فعالیت در زمینه فقهی و کلامی از مهم ترین اقدامات امام صادق بود.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی عرب پورمدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام مهدی عرب پور امام جمعه موقت کرمان سه شنبه شب در مسجد امام خمینی کرمان، گفت: وحدت در بین مردم یکی از ضروریات کشور است.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که مردم در زمان امیرمومنان داشتند این بود که با غرور خودشان به صحبت های اهل بیت گوش نمی دادند و فقط به فکر مادیات و کارهای خودشان بودند.

حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که غرور داشتن یکی از صفات شیطانی در دنیا برای مردم محسوب می شود، ابراز داشت: پرسیدن سوال از روحانیان برای درک بهتر دین پیامبر اکرم، یکی از موضوعات مهمی بوده که باید انسان ها در زندگی خود داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: نشر دین اسلام مهم ترین وظیفه اهل بیت از زمان امیرمومنان بود که امام علی(ع) توانست با حکومت داری خود احکامی را به مردم بیان کند.

استاد حوزه علمیه کرمان با بیان این که احترام عالمان دینی باید در جامعه حفظ شود، اظهار داشت: اگر فردی در جامعه با وجود روحانیان سوالی را درباره دین از آن ها نپرسد و به گناه کشیده شود، این آدم عمر خود را در این دنیا از بین برده است.

وی بیان داشت: دشمنان دین اسلام به فکر خراب کردن چهره روحانیان در جامعه هستند و مردم سعی کنند که با تقوای خودشان جلوی این ترفند دشمن را بگیرند.

حجت الاسلام عرب پور با توجه به این که تا دوران امام سجاد(ع) اهل بیت زیاد نمی توانستند احکام الهی را پیش ببرند، ابراز داشت: امام سجاد(ع) در زمان عمر خود توانست مردم را به معارف دین آشنا کند.

وی خاطرنشان کرد: نبودن امام در بین مردم و یا دسترسی نداشتن به امام یکی از موضوعاتی بوده که مردم در زندگی خود به جهل یا گناه کشیده می شدند.

حجت الاسلام عرب پور با بیان این که امام صادق رییس مکتب تشیع است، ادامه داد: سخنرانی در مسجد برای تبیین معارف الهی، تربیت شاگرد و فعالیت در زمینه فقهی و کلامی از مهم ترین کارهای امام صادق(ع) است.

وی در پایان گفت: شاگرد پروری امام صادق(ع) برای تبیین دین خدا به مردم، از بهترین کارهایی بود که امام صادق در زمان عمر خود داشت./9707/پ202/ب1

ارسال نظرات