۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۰۹۹۱۸
آیت الله طباطبایی نژاد:

کاهش جرائم راهنمایی و رانندگی با آموزش های همگانی و برخوردهای قانونی محقق می شود

نماینده ولی فقیه در اصفهان بر ضرورت اجرای قوانین بازدارنده راهنمایی و رانندگی همزمان با آموزش های همگانی تأکید کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار فرمانده راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی استان اصفهان، تلاشهای نیروی انتظامی جهت کاهش تلفات در تصادفات را مصداق آیه "مَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا" دانست و گفت: بر اساس گزارشات رسیده میزان تلفات موتور سواران در تصادفات آمار بالایی است، از این رو نیروی انتظامی باید برای حفاظت از جان مردم، قوانین لازم را با قاطعیت اجرا کند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: باید قوانین تخلفات خودروها برای موتورسواران نیز اعمال شود و افزون بر تذکر و اخطار، جریمه های نقدی جایگزین  توقیف موتورها شود.

آیت الله طباطبایی نژاد اظهار داشت: با توجه به این موضوع که استفاده از دوچرخه در حال افزایش است، لازم است برای حفظ امنیت، دوچرخه ها نیز پلاک داشته باشند، همانطور که در قدیم نیز پلاک داشتند.

وی بر استمرار در اجرای قوانین تأکید کرد و افزود: این که نیروی انتظامی به صورت مقطعی عمل کند و گاهی مانور گذاشته و با تخلفات برخورد کند و گاهی از تخلف چشم پوشی کند، در راستای فرهنگ سازی و کاهش تخلفات موفق نخواهد بود.

در ابتدای این دیدار سرهنگ رضا رضایی رییس پلیس راهور استان اصفهان به ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته پرداخت و گفت: در سال 1395 استان اصفهان رتبه اول کاهش تصادفات کشور را به خود اختصاص داده است.

رضایی اذعان داشت: علی رغم کاهش 55 نفری تعداد کشته شده ها در سال 1395، 1100 نفر در اثر تصادفات در استان اصفهان جان خود را از دست داده اند که بالاترین آمار مرگ و میر مربوط به موتورسیکلت سواران است.

وی از اعمال قوانین به صورت مستمر و دنباله دار خبر داد و تصریح کرد: مهم ترین عامل در مرگ و میر موتورسیکلت سواران نداشتن کلاه ایمنی است که در شهر اصفهان اکیپهایی از همکاران در چهار راه ها مستقرند و موتورهایی که راکب آن کلا ایمنی ندارند، متوقف می کنند و زمانی که صاحب موتورسیکلت کلاه ایمنی خود را بیاورد، بدون جریمه آزاد می شوند.

رییس پلیس راهور استان اصفهان افزود: تکرار تخلفات افزون بر جریمه نقدی، توقیف موتورسیکلت به مدت یک هفته، یک ماه و سه ماه را به دنبال خواهد داشت.

وی در راستای فرهنگ سازی قوانین راهنمایی و رانندگی دست یاری به سوی حوزه های علمیه دراز کرد و گفت: استفاده از تریبون نماز جمعه و برگزاری جلساتی با طلاب و روحانیان در خصوص تبیین قوانین و تشریح ضرورت فرهنگ سازی آنها از جمله اقداماتی است که می تواند در تعامل با حوزه های علمیه صورت پذیرد./202/1305/ب1

ارسال نظرات