۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۱
کد خبر: ۵۰۴۱۲۶
حجت الاسلام مرادی:

بیان فضیلت و دوست داشتن اهل بیت عمل صالح است

حجت الاسلام مرادی با بیان این که بیان فضیلت و دوست داشتن اهل بیت (ع) یک عمل صالح به شمار می رود، گفت: این دوست داشتن باید پرورش پیدا کند تا این آتش عشق خاموش نشود.
حجت الاسلام مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، به تبیین بخشی از فضائل کریم اهل بیت(ع) پرداخت.

وی با تأکید بر ضرورت گرامیداشت و بزرگداشت روز میلاد امام دوم شیعیان افزود: انسان باید تعظیم شعائر کند، در این راستا پخش نذری برای حضرت باید صورت گیرد تا این مناسبت مهم پاس داشته شود، نذری و اطعام تنها مختص به فقرا و مساکین نیست بلکه هدف انسان گرسنه است حال پولدار باشد یا فقیر به شمار رود.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که در کنار اطعام مساکین، اطعام عمومی هم باید وجود داشته باشد، اظهار داشت: گفتن فضائل اهل بیت(ع) برای مردم امری بسیار مهم است که باید رواج داشته باشد، روزگاری وجود داشت که احدی نمی توانست کلمه و حدیثی از فضائل اهل بیت(ع) بگوید.

وی ادامه داد: باید قدردان این نعمت باشیم که در کشور اسلامی قرار داریم و رسانه و فضای کشور با افتخار معطر به نام و فضائل ائمه طاهرین(ع) است، اهل بیت(ع) از مسلمانان به ویژه شیعیان انتظار دارند که عمل کننده به اوامر و دوری کننده از نواهی آن ها باشیم.

حجت الاسلام مرادی با بیان این که بیان فضیلت و دوست داشتن یک عمل صالح به شمار می رود، ابراز داشت: این دوست داشتن باید پرورش پیدا کند تا این آتش عشق خاموش نشود، اگر انسان در محافل انس اهل بیت(ع) شرکت نکند کم کم آتش عشق کم رنگ و کم فروغ می شود، انسان باید عشق خود را نگه دارد.

وی عنوان کرد: امام مجتبی(ع) حتی به شخصی که به ایشان توهین کرده بودند با کرامت کامل برخورد کردند و در اختیار او پول قرار دادند، پول برای این است که انسان آبروی خود را بخرد؛ هر کس به هر اندازه ای که توانایی دارد باید آبروی خود را بخرد و به نیازمندان کمک کند.

کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به تلاش امام حسین(ع) برای مبارزه با دشمنان اسلام خاطرنشان کرد: حضرت بعد از شهادت امیرمؤمنان ده ماه تلاش کردند اما افراد پای کار نیامدند، انسان برای فهمیدن مسأله صلح ایشان باید تاریخ را بداند، اتفاقا امام حسن(ع) جنگیدند اما کسی او را همراهی نکرد.

وی اضافه کرد: اگر انسان می خواهد صبور و حلیم شود باید بر اساس روایات ادای آن ها را در آورد تا به آن مقام برسد؛ گاهی انسان ها نسبت به خانواده و دوستان خود بسیار سخت می گیرد در حالی که باید صبر خود را تقویت کنند؛ باید از اهل بیت(ع) درس بگیریم و شبیه آن ها شویم./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات