۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۹۴۶۳۸

مفتی مصر روز کارگر را تبریک گفت

مفتی مصر در پیامی روز جهانی کارگر را تبریک گفت و بر لزوم کار و تلاش در جهت پیشرفت امت اسلامی تاکید کرد.
شوقی علام

به گزارش خبرگزاری رسا، شوقی علام مفتی مصر در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کارگر تاکید کرد که کشورش توانایی عبور از چالش‌های پیش رو را با کار و تلاش مردم دارد.

وی با تبریک این روز به تمامی کارگران خاطر نشان کرد: کارگران مصر از مهمترین عناصر توسعه و پیشرفت کشور در عبور از این مرحله تاریخی هستند.

علام افزود: اسلام همواره به کار و کسب روزی حلال تشویق کرده است. خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم می‌فرماید: «فَانْتَشِرُوا فِي الْأَرْضِ وَابْتَغُوا مِنْ فَضْلِ اللَّهِ» رسول گرامی اسلام نیز بارها بر اکتساب روزی حلال از طریق کار و تلاش تاکید داشته است.

مفتی مصر با بیان آنکه کار و کسب روزی حلال سیره انبیاء بوده است، تصریح کرد: انبیا شغل‌های مختلف و متعدّدی را داشتند. پیامبر اکرم(ص) چوپانی و تجارت انجام می‌داد. آدم ابوالبشر کشاورز بود. نبی خدا حضرت داوود آهنگر و ادریس خیاط بود.

علام در این پیام مردم را به تلاش و کوشش در جهت ترویج فرهنگ کار و اخلاص در عمل دعوت کرده و اظهار داشت: امروز کشور به توانایی‌های شما مردان، زنان، کودکان، جوانان و پیران نیازمند است و نباید سخنان ناامید کننده شما را نسبت به کشور مأیوس کند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات