۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۴۶۶۲۲۰
حجت الاسلام بی آزار تهرانی:

نجومی بگیران دزد اعتقادات مردم هستند

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: عملکرد افراد را مردم می بینند هرکسی با هر عنوانی دزد عقیده مردم شده و هجمه به اعتقادات آورده باید مؤاخذه شود و باید بدون تسامح، مماشات و اندکی تأمل با آن مقابله کرد.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی

حجت الاسلام احسان بی آزار تهرانی استاد حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر ضرورت مقابله جدی مسؤولان با فسادهای اقتصادی و حقوق های نجومی گفت: رهبر انقلاب غیر از مصداق هجمه به ارزش ها دانستن حقوق های نجومی یک بحث ملموس و مصداقی هم مطرح کردند.

وی افزود: رهبر انقلاب با این مضمون فرمودند کسی که حقوق یک میلیون و 200 هزار تومانی در ماه دارد و می بیند در مقابل، یک مسؤول که حقوق 50 میلیونی می گیرد دچار تضاد می شود.

اندیشه لیبرال سرمایه داری سبب سهم خواهی عده ای شده است

استاد حوزه علمیه با بیان این که نهضت و حرکت ما بر پایه حمایت از مستضعفان بوده است، اظهار داشت: با فدایی شدن همین جریان مستضعف و مردمی که از نظر اقتصادی ضعیف بودند این انقلاب شکل گرفت، بارها حضرت امام به مسؤولان فرمودند که مردم را فراموش نکنید که آن ها ولی نعمت هایی هستند که شما را به این مسند نشانده اند.

وی ادامه داد: خود امام فرمایند وای بر من اگر بخواهم در این جریان حاکمیت استفاده عنوانی از شما مردم کنم، بنده واقعا نمی خواهم این مسأله گرایش سیاسی پیدا کند اما اندیشه لیبرال سرمایه داری که زاده نظام سلطه است توجیه کرده و برای عده ای جا می اندازد که اگر سهم خواهی بیشتری داشته باشند جزو حقوق آنها است.

قانونمند جلوه دادن حقوق های نجومی بسیار خطرناک است

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که قانونمند جلوه دادن برداشت ها امری خطرناک است، ابراز داشت: این همان تاختن بر ارزش ها است که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن فریاد زدند، گاهی کسی با بازیگری و تدلیس اختلاس و پول سنگین جا به جا می کند این یک نوع مجرمیت است.

وی عنوان کرد: گاهی هم کسی خطایی انجام می دهد و برداشت ناصوابی دارد اما پای کار خود می ایستد و می گوید کار درستی است و از حقوق های نجومی که آقا تأکید دارند این لفظ را به کار ببرند می گویند حقوق های نامتعارف، این نگرش که مسأله حقوق های نجومی چیز خاصی نیست و اتفاقی نیفتاده خطرناک است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: این حرکت دهن کجی به مردم است، مردمی که در این وضعیت رکود چند سال است که شرایط تحریم را تحمل می کنند؛ اخیرا هم جریان مجدد ده ساله آمریکا مطرح شده است، اگر بخواهیم در تقابل با نظام سلطه و دشمن بیرونی موفق بوده و در برابر آن بایستیم باید در درون مستحکم باشیم.

نجومی بگیران دزد عقاید مردم و ضربه زننده به ارزش ها هستند

وی اضافه کرد: مردم اعتماد خود را به برخی از کارگزاران از دست داده اند، این تاختن بر ارزش ها است که عده ای با رفتار و منش خود متأسفانه جامعه را به سمتی می برند که این جمع خود را برتر می بینند و در مکتب و ادبیات الیگارشی می شود، مکتب الیگارشی یعنی یک عده سرمایه دار خاص در رأس قدرت قرار گیرند، واقعا جمعی که این پول ها را جا بجا می کنند دزد عقیده مردم می شوند.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که چون دزد عقیده می شوند حضرت آقا می فرمایند که تاختن بر ارزش های عقیدتی و انقلابی است، گفت: قرار نبوده که نهضت ما به این سمت و سو رود و تضاد طبقاتی که مردم در اوج گرفتاری، فقر و ابتلا باشند و عده ای سهم و حق خود بدانند که این کار را بکنند، این سهم خواهی و حق خواهی بسیار خطرناک است.

وی افزود: این با اندیشه و منویات معمار کبیر انقلاب و فرمایشات رهبر معظم انقلاب تضاد دارد؛ نگرانی وجود دارد و صحبت فقط حقوق های نجومی نیست، الان برای این که برون رفتی حاصل کنند تا این مسأله مطرح می شود نمی دانم این ادبیات را از کجا می آورند که چرا در 3 هزار میلیارد تفحص نکردید و گفتند کشش ندهید، در صورتی که این حرف ها متعلق بی بی سی و صدای آمریکا بوده و دشمن آن ها را سند زده است وگرنه چنین تعبیری از حضرت آقا و کارگزاران وجود ندارد.

گزارش برخورد با حقوق های ظالمانه به مردم داده شود

استاد حوزه علمیه با بیان این که ضعفی که وجود دارد اطلاع رسانی پس از اتهام است، اظهار داشت: این اطلاع رسانی پس از اتهام و توبیخ و نهایتا مجرمیت باید بیشتر توصیف و علنی شود، آنگونه که در اخبار آمده می گویند بخش قابل ملاحظه ای از این حقوق ها به بیت المال برگشته است اما در جامعه نماد و نمودی ندارد، این را باید بازتاب دهند.

وی ادامه داد: همانگونه که سندهای حقوق های نجومی بیرون آمد و در فضای مجازی قرار گرفت باید این ها را سند شده به عوان یک سند محکم برگردانند و گزارش آن را به مردم بدهند که فلان مقدار به بیت المال مسلمین و خزانه برگشت داده شده است، در ادبیات رهبر انقلاب این بود که برای مردم خبری نشد؛ با وضوح باید این اخبار تعقیب و رصد شده و برای مردم در رسانه های عمومی به ویژه در صداوسیما بیان شود.

حجت الاسلام بی آزار تهرانی با بیان این که اگر با افرادی برخورد شده باید اطلاع رسانی شود، ابراز داشت: اگر جایی کسی را تعلیق یا منفصل از خدمات دولتی کردند، شاید در رأس معاونت ریاست جمهور کسی بود که الان در زندان است منتهی تا بخواهیم حرف بزنیم می گویند چرا در گذشته حرف نمی زدید و الان می خواهید حرف بزنید.

وی عنوان کرد: این ها حرف های التقاطی برای نگهداری و مواجهه با امت حزب الله است، اصولگرا و اصلاح طلب اصطلاح است، هیچ کدام جناح بندی ها شرایط یک نهضت انقلابی نیست، چه اصولگرا با داعیه و چه کسانی که خود را اصلاح طلب می دانند هر کدام که از جریانات موجود، عناوین و اسم ها هیچ کدام ضمانت حرکت کسی را نمی کند و اصل بر عملکرد است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: عملکرد افراد را مردم می بینند هرکسی با هر عنوانی دزد عقیده مردم شده و هجمه به اعتقادات آورده باید مؤاخذه شود و باید بدون تسامح، مماشات و اندکی تأمل با آن مقابله کرد./1323/ت301/ج

ارسال نظرات