۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۴۳۸۶۹۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد؛

فعالیت ۵۸ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت در آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر 58 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت با مجوز وزارت ارشاد در استان فعالیت دارند.
حجت الاسلام کریمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: در سال 87 تنها یک مؤسسه قرآنی دارای مجوز در میاندوآب مشغول فعالیت بود در حالی که هم اکنون شاهد فعالیت 58 مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت با مجوز وزارت ارشاد در سطح استان هستیم.


وی با بیان این که مؤسسه های فرهنگی قرآن و عترت شامل جامعه القرآن، مهدقرآن و مکتب قرآن است، افزود: چهار پرونده مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت برای اخذ مجوز در دست اقدام است.


حجت الاسلام کریمی در تشریح فعالیت های آموزشی قرآن کریم، اظهار کرد: انعقاد تقاهم نامه با مؤسسات در جهت برگزاری دوره های آموزشی و حمایت از آنها، ارزیابی مؤسسات با برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن دو بار در سال، صدور گواهینامه پایان دوره به قبول شدگان و تجلیل از نفرات برگزیده از اهم اقدامات انجام شده در زمینه آموزش قرآن کریم است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: از طرح های پژوهشی قرآنی مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت نیز از سوی معاونت قرآن و عترت حمایت مالی می شود.


وی بیمه فعالان قرآنی، اجرای برنامه های فرهنگی قرآنی مذهبی در مناسبت های مختلف با همکاری مؤسسات قرآنی، اهدای قرآن به مساجد و مؤسسات، اجرای محافل انس با قرآن، مشارکت در برگزاری جمع خوانی قرآن، برپایی نمایشگاه قرآن، تجلیل از چهره های قرآنی و برگزاری هفته فرهنگ قرآنی را از مهم ترین اقدامات دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.


گفتنی است، شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین قریشی در دفتر امام جمعه ارومیه برگزار شد./936/202/ب2

ارسال نظرات