۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۲۳۴۵۶
مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر اهواز:

آشنا شدن با وظایف طلبگی دستاورد اردوهای زیارتی است

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر اهواز با اشاره به این که همه ساله طلاب این مدرسه عازم مشهد مقدس هستند، گفت: شعار سفر امسال در رابطه با طلبه جامع و هدف از این سفر آشنا ساختن آنها با وظایف طلبگی است.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حجت الاسلام سید جعفرموسوی، مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که اولین اردوی زیارتی، فرهنگی، علمی طلبه های این مدرسه در سال 83 به مشهد مقدس صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این برنامه همه ساله و در هفته دوم عید نوروز برگزار می شود.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) با بیان این که این اردوها با هدف خاصی برگزار می شود، اظهارداشت: پس از تشخیص اهداف اردو برنامه ریزی ها صورت می گیرد و تلاش می شود تا از این سفر استفاده درست و بهره معنوی برده شود.

 

حجت الاسلام موسوی گفت: شعار سفر امسال برگرفته از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره طلبه جامع است و ایشان آگاهی از همه امور، عالم، فعال، عاقل و پاک بودن را 5 ویژگی طلبه های جامع برشمرده اند.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی در قالب سخنرانی و تشکیل کارگروه ها و کمیسیون هایی در راستای تبیین ویژگی های طلبه جامع اشاره و تصریح کرد: در این راستا حجت الاسلام امینی، امام جمعه مسجد سلیمان در 2 جلسه به تبیین ویژگی های طلبه جامع پرداختند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فعالیت های حجت الاسلام نظافت در پرورش و تربیت طلبه را پسندیده اند، افزود: وی و حجت الاسلام پاکباز سخنرانان دیگر مدرسه حضرت ولی عصر(عج) در این باره هستند.

 

مدیر حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) مناجات خوانی، پذیرایی از خادمان حرم امام رضا(ع) و برنامه های علمی را از دیگر فعالیت های صورت گرفته در سفر به مشهد مقدس دانست و گفت: 98 درصد طلبه ها در این اردو حضور یافتند و آشنا شدن با وظایف طلبگی، تبیین ویژگی های طلبگی از سوی رهبر معظم انقلاب از دستاوردهای این سفر معنوی است.

 

حجت الاسلام موسوی بحث انقلاب زدایی در حوزه های علمیه با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب را از دیگر محورهای سفر معنوی مشهد برشمرد و ادامه داد: حجت الاسلام امینی و بنده در این باره به تبیین موضوع و چگونگی جلوگیری از وقوع این رویداد در حوزه های علمیه پرداختیم.

 

این مقام مسؤول در پایان برگزاری این اردو را برای طلبه های سطح 2 برشمرد و افزود: بیش از 110 نفر در این اردو که از6 تا 12فروردین ماه سال جاری صورت گرفت، حضور داشتن./9456/302/ب3

ارسال نظرات