۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۳۲۰۶۷۲
رییس موسسه پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا:

اساتید و علما نسبت به نامه رهبر انقلاب تبیین عالمانه و قوی داشته باشند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام غلامی با بیان این‌که ما باید برای کسانی که در اروپا و آمریکا این دو نامه را ترویج می‌کنند محتوا آماده کنیم، گفت: باید تبیین‌های عالمانه و قوی ضمیمه آن شود، این کار را باید اساتید و علما در ایران و خارج انجام دهند تا نتایج مورد انتظار را از این نامه به دست آوریم.
غلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا غلامی رییس موسسه پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا، پیش از ظهر امروز در نشست خبری هم اندیشی علمی اسلام و جوان غربی، که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: در نامه رهبر معظم انقلاب، دلسوزی و عطوفت نسبت به خود جوانان غربی دیده می‌شود، ایشان نگران هستند که با ادامه نظام سلطه نهایتا قربانی اصلی این مشکلات و مسائل خود مردم غرب به ویژه جوانان غربی هستند.

 

وی افزود: آنچه که رییس جمهور سابق آمریکا بعد از حادثه 11 سپتامبر مطرح کرد یک حرف ساده‌ای نبود بلکه پرده‌برداری از برنامه کلان آمریکایی‌ها در جهان برای جلوگیری از رشد اسلام در اعماق غرب و مرگ نظام سرمایه‌داری به هر قیمت بود که جهان اسلام را از قلمرو خود بیرون کرده و شرایط را برای مسلمانان تنگ و دشوار کنند، در این رابطه بحث جنگ‌های صلیبی از دستور کار آنها خارج نشده است.

 

رییس موسسه پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا با اشاره به برنامه‌های تروریستی در غرب، عنوان کرد: در غرب کوچک ترین مساله رصد می‌شود چگونه ممکن است یک دفعه در قلب پاریس یک اقدامات تروریستی انجام شود و نظام از آن خبر نداشته باشد، در حادثه 11 سپتامبر هم شک‌های وجود دارد.

 

وی افزود: این برنامه‌های تروریستی، شدت نفرت شهروندان غربی نسبت به مسلمانان را افزایش می‌دهد که هر روز شاهد افزایش اعمال خشونت علیه مسلمانان هستیم بدون اینکه گناهی مرتکب شده باشند این اگر ادامه پیدا کرده و کنترل نشود می‌تواند سبب درگیری بین غربی‌ها و مسلمانان شود.

 

حجت‌الاسلام غلامی در ادامه گفت: لازمه جلوگیری از این اتفاق بیداری و هوشیاری مردم غرب است که واقف به سیاست دول خود شده و با اسلام حقیقی آشنا شوند که بزرگان اغلب مذاهب اسلامی آنها را رد می‌کنند.

 

رییس موسسه پژوهش های علوم انسانی اسلامی صدرا بیان داشت: پروژه اسلام‌هراسی باید شکست بخورد و زمینه فراهم شود که با تعامل سازنده در غرب و خارج از آن با فرصت بهتر زیستن و غلبه بر تهدیدات مدرنیته فراهم شود.

 

وی ابراز کرد: جهان اسلام و مسلمانان هیچ ابایی برای تعامل و ارتباط با غرب نداشته و ندارد البته باید این تعامل هوشمندانه، نقادانه و گزینشی باشد که استقلال و عزت ما را زیر سوال نبرد، تا ما بتوانیم بر اساس ارزش‌های اسلامی حرکتی را برای شکل‌گیری تمدن اسلامی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام غلامی در پایان خاطرنشان کرد: ما باید برای کسانی که در اروپا و آمریکا این دو نامه را ترویج می‌کنند محتوا آماده کنیم، باید تبین‌های عالمانه و قوی ضمیمه آن شود، این کار را باید استادان و علما در ایران و خارج انجام دهند تا نتایج مورد انتظار را از این نامه به دست آوریم./807/202/ب1

ارسال نظرات