۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۳۱۱۰۸۱
آیت الله علم الهدی:

دستگیری تفنگداران آمریکایی نشانه ذلت دشمن در نفوذ به ایران است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به دستگیری تفنگداران آمریکایی از سوی نیروهای سپاه گفت: این اتفاق یکی از نمادهای ذلت آمریکا در اراده نفوذش به این ایران بود که قهرمانان نیروی دریایی سپاه نه تنها اقتدار خود را به مردم نشان دادند، بلکه این اقتدار را به رخ تمام دنیا کشیدند.
آيت الله علم الهدي آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، به تبیین ابعاد دستگیری تفنگداران آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس پرداخت و گفت: این اتفاق یکی از نمادهای ذلت آمریکا در اراده نفوذش به این کشور بود که قهرمانان ایثارگر نیروی دریایی سپاه با انجام آن نه تنها اقتدار خود را به مردم نشان دادند، بلکه این اقتدار را به رخ تمام دنیا کشیدند.

 

وی با اشاره به ادعای آمریکایی ها مبنی بر غیر عمدی بودن ورود تفنگداران به مرزهای آبی جمهوری اسلامی، افزود: آن ها می گویند «اشتباها آمدیم»؛ ما هم در مقام اثبات تعمد نیستیم اما این قبیل جریان ها تستی برای نفوذ رخنه ای آمریکا در برابر قدرت ایران است.

 

دستگیری تفنگداران آمریکایی نماد ذلت آمریکا در نفوذ به ایران بود

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: آمریکایی ها با ناوگانشان گمان می کنند که خلیج فارس تنها میدان یکه تازی آن ها است اما در عین حال وقتی با دو قایق خود که مجهز به قوی ترین و مدرن ترین مسلسل ها در مقام مقابله بوده است، وارد ایران شدند، حساب نمی کردند که یک مرتبه خود را در محاصره ایثارگرانی ببینند که قیافه پر صلابت آن ها آن چنان وحشت زده کند که بی اختیار دستان شان به روی سرشان برود.

 

آیت الله علم الهدی با بیان این که «حادثه دستگیری تفنگداران آمریکایی ثابت کرد که آمریکا توان نفوذ رخنه ای در ایران را ندارد»، اظهار کرد: ممکن است در اخبار به خوبی منتشر نشده باشد؛ در فاصله چند کیلومتری قایق هایی که در محاصره نیروهای سپاه پاسداران قرار گرفت، دو ناوگان بزرگ آمریکایی و فرانسوی به نام های «ترومن» و «شارل دو گل» حضور داشتند؛ ناو ترومن چند هواپیما به پرواز درآورد و قایق هایی را به جولان درآورد اما دید در برابر سیطره رزمندگان دلاور ما بر آمریکایی ها دارند، قدرت هیچ حرکتی ندارد؛ به همین دلیل عقب نشینی کردند.

 

قدرت سپاه و ارتش نتیجه تبعیت آن ها از رهبری است

وی این اتفاق را تجربه ای برای ملت و مسؤولان دانست و خاطرنشان کرد: از روز اول پیروزی انقلاب، فرمانده عالی ارتش و نیروهای مسلح و سپاه، امام(ره) و بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب بودند؛ در نتیجه فرماندهی امام(ره) و رهبری و به خاطر گوش به فرمان بودن نیروهای مسلح، توان و قدرت آن ها از روز نداشتنِ یک گلوله توپ، به جایی رسید که امروز  بزرگترین قدرت نظامی فعال در امواج خلیج فارس در برابر آن ها منفعل می شود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سپاه و ارتش گوش به فرمان رهبر هستند و هرچه ایشان می فرمایند، عمل می کنند؛ تمام راهبردها و فعالیت ها و توسعه فناوری آن ها دقیقا در سایه آموزه ها و رهنمود های رهبر انقلاب صورت می گیرد و در نتیجه، ما به این اقتدار رسیده ایم؛ این تجربه ای برای مسؤولان است که اگر در اقتصاد مقاومتی و ابعاد مختلف سیاست داخلی و خارجی نیز گوش به فرمان رهبر باشند، در حوزه سیاسی و اقتصادی هم چنین رشدی خواهیم داشت.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: نتیجه این که حرف رهبری را قیچی کرده، از اول و آخر رهنمود ایشان بزنند و این رهنمودها را در یک سلسله توجیهات عملیاتی خنثی کنند، همین عقب افتادگی است که دو دستی در سر می زنید اما اقتصاد درست نمی شود؛ فعالیت می کنید اما مشکلات سیاسی یکی پس از دیگری به وجود می آید.

 

بازخوانی شهادت مظلومانه نواب صفوی

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرارسیدن سالگرد فرار شاه مخلوع از کشور و همزمانی آن با ایام شهادت شهید نواب صفوی اشاره و اظهار کرد: آن روز که این سید مظلوم به شهادت رسید شاه در اوج قدرت بود و ستم و جنایت مزدوران آمریکایی بر سرنوشت اسلام و مسلمین حاکم بود.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: شاید آن روز نواب صفوی مظلوم ترین، غریب ترین و بی کس ترین فرد بود چرا که در برابر این مظلومیت و غربت، از هیچ گوشه مملکت صدایی بلند نشد؛ مردم دنبال زندگی عادی شان بودند و حداکثر عکس العملی که به این اتفاق شد، عده ای در گوشه و کنار زمزمه می کردند که «چرا این سید آنقدر ناآرامی کرد تا شهیدش کنند؟»

 

آیت الله علم الهدی یادآور شد: بعد از چند سال در شعاع نهضت امام و پیروزی انقلاب، تمام نکات ارزشمند و انسان ساز توسعه اسلام که در وصیت نامه نواب صفوی رقم خورده بود، الحمدلله در همین کشور ساکن شد و آن عنصر ناپاکِ کافرِ بی دین (شاه مخلوع) هم به درک رفت و از این مملکت اخراجش کردند.

 

وی در ادامه سخنانش حقیقتِ فرار شاه مخلوع از کشور را «براندازی آمریکا» عنوان کرد و گفت: برادر جوانی از قلم به دست های مملکت در مقاله ای درباره اقتدار امام قلم فرسایی کرده و گفته «بزرگترین نماد اقتدار امام براندازی شاه بود که یک عنصر نیرومند در جهان بود»؛ این برادر جوان در تعبیرش اشتباه کرده؛ نماد قدرت امام این بود که آمریکا را ساقط کرد.

 

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: شاه عنصر ضعیف، ناپاک و شهوترانی بود که از تمام اصول انسانیت دور بوده و فاقد تمام قدرت ها، حتی تملکات نفسانی نسبت به خود بود. ضعیف تر و زبون تر از این عنصر در تاریخ حکومت ها در ایران سابقه ندارد. شاه یک مزدور و نوکر حلقه به گوش آمریکا بود.

 

شاه برای فرار هم منتظر دستور آمریکا بود

آیت الله علم الهدی افزود: 40هزار مستشار آمریکایی در زمان حکومت شاه بر تمام مقدرات این کشور حاکم بودند؛ یک تیمسار ایرانی در برابر گروهبانان آمریکایی بالا می انداخت و این وضعیت ذلتی بود که کشور گرفتارش بود؛ این ذلت به اندازه ای بود که سالیوان، آخرین سفیر آمریکا در ایران، در کتاب خاطراتش می نویسد «شاه در روزهای آخر هر روز مرا احضار می کرد و می پرسید آقایان درباره من چه تصمیمی گرفته اند؟ باید بروم یا بمانم؟»یعنی حتی برای فرار کردنش هم باید آمریکایی ها تصمیم می گرفتند؛ شاه چنین موجودی بود.

 

وی با بیان این که رسانه های خارجی به تحریف واقعیت حکومت شاه می پردازند، اظهار کرد: آن ها می خواهند از شاه یک جرثومه مدیریت کشوری بسازند که این بزرگ ترین شگرد آمریکا در برابر انقلاب و نظام ما است چرا که کثیف تر از این آدم در تاریخ حکومت ایران سابقه نداشته است؛ ناپاک تر، ظالم تر و جانی تر از شاه وجود داشته اما ضعیف تر، ناتوان تر و ذلیل تر از او وجود نداشت.

 

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: اقتدار امام(ره) در این بود که آمریکا را بیرون کرد؛ آمریکا 37 سال است که تلاش های فراوانی برای ورود به ایران انجام می دهد  اما راهی برای ورود پیدا نمی کند./820/پ201/ج1

ارسال نظرات