۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۳۰۸۴۳۱
مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین کاشان خبر داد؛

دوره کشوری تربیت مربی تدبر در قرآن به پایان رسید

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان گفت: دوره کشوری تربیت مربی تدبر در قرآن کریم درقالب «طرح ملی اولواالالباب » درسه ماهه پاییز 94 با برگزاری آزمون تدریس عملی فرگیران به پایان رسید.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان این که، این دوره طی هفت هفته متوالی در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزارشد گفت: ‹‹ تدبردرقرآن1›› با موضوع مبانی و مبادی تدبر وبا هدف آشنایی تفصیلی با مبانی و مبادی تدبر و آشنایی با تدبر درون سوره ای و میان سوره ای آموزش داده شد.

 

به گفته وی، ‹‹تدبر درقرآن2›› با موضوع سور جزء 30 و با هدف آشنایی تفصیلی باتدبر برخی ازسور جزء 30 و ایجاد علاقه و انگیزه برای تدبر درسوره ها تدریس شد.

 

مدیرعامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان یاد آورشد: ‹‹تدبردرقرآن3›› با موضوع سور جزء 30 و با هدف ایجاد علاقه و انگیزه برای تدریس و کسب توانمندی لازم جهت مطالعه و مباحثه آموزش داده شد.

 

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده گفت:‹‹تدبر درقرآن4›› با موضوع سور جزء 28 و 29 و مهارت تدریس جزء 30 و با هدف آشنایی مقایسه ای و استدلالی با تدبر، ایجاد علاقه وانگیزه برای بحث تدبر و کسب توانمندی لازم جهت مطالعه، مباحثه و نقد و بررسی و ارائه کنفرانس تدریس شد.

 

وی همچنین با اشاره به این که این دوره با هدف آموزش روشی نوین برای فهم قرآن و انس با معنای آن برای اولین بار در شهرستان کاشان برگزار شد افزود: ترویج و تبلیغ قرآن و اهل بیت(ع) با رویکرد تدبری، افزایش ایمان و عمل به قرآن و سیره اهلبیت(ع) زمینه سازی جهت گسترش تدبر در قرآن و سیره، تربیت مدرس با هدف تأمین بخشی از نیازهای حوزه های علمیه و مراکز و مؤسسات قرآنی، ترویج نگاه تدبری به سیره اهل بیت(ع) و انبیاء عظام فراتر از تبیین فضائل و مناقب ایشان ازجمله اهداف این دوره بود.

 

مدیر عامل مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان یادآور شد: نیاز محوری و پاسخ به خلأهای علمی پژوهشی روز جامعه در حیطه قرآن با رویکرد تدبری، توجه جدی به دو بعد استفاده و افاده برای فراگیران،اساتید حوزه علمیه، دانشجویان و فعالان قرآنی، تربیت نیرو با دغدغه ایمان افزایی درجامعه نه علم افزایی و مهارت افزایی صرف از اصول حاکم بر این دوره بود./1307/303/ب3

ارسال نظرات