۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۳۰۶۵۰۳
حسن عباسی:

خطر تروریسم در جهان با تئوریزه کردن بند بند نامه رهبر انقلاب از بین می‌رود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل استراتژیک گفت: اگر قرار است مشکل تروریسم در دنیا حل شود باید بند بند نامه رهبر معظم انقلاب تئوریزه شود و تنها جامعه‌ای که می‌تواند با این درد مقابله کند جامعه ایرانی است.
306503 306503 306503 306503 306503

به گزارش خبرنگا خبرگزاری رسا، حسن عباسی، کارشناس مسائل استراتژیک عصر امروز در نشستی تحت عنوان «جوانان غربی و دانشجویان شرقی و یک درد مشترک» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، ضمن تبریک روز دانشجو، با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی، گفت: نامه رهبر معظم انقلاب زمینه گسترش مناسبات بین جوانان غرب و شرق را به لحاظ فکری و فلسفی ایجاد خواهد کرد.

 

وی با اشاره به مساله تروریست، افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند تروریست امروز درد مشترک جوانان غربی و شرقی است که در منطقه ما طی سالهای اخیر بروز و ظهور بیشتری داشته است که امثال آمریکا، اتحادیه اروپا و عربستان از آن حمایت ویژه دارند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک، عنوان کرد: امروز نظام سلطه تنها شعار مبارزه با تروریست را می‌دهد اما در عمل از تروریست در راستای رسیدن به منافع خود استفاده می‌کند، بنابراین باید همه دنیا ریشه تروریست را خوب بشناسند.

 

عباسی با اشاره به جدی بودن تهدید تروریست حتی در تهران، اظهار کرد: درک امنیت زمانی جدی می‌شود که شنیده شود نیروهای امنیتی و اطلاعاتی گروه‌های مختلف تروریستی را در مناطق و شهرستان‌های مختلف ایران شناسایی کردند.

 

این استاد دانشگاه بیان داشت: با توجه به اینکه جوانان امروز کشور ما در امنیت به سر برده و درک درستی از امنیت ندارند شاید این درد مشترک تروریست و خطرات آن برای نسل شما ملموس نباشد اما این درد یک ریشه اصلی دارد که باید شناسایی شود.

 

وی ابراز کرد: ریچارد هاوز رییس شورای روابط خارجی آمریکا سال گذشته از جنگ مذهبی سی ساله سخن گفت که آمریکایی‌ها از طریق آن قصد دارند با ایجاد درگیری بین شیعه و اهل سنت مردم را از اسلام متنفر کرده و در نهایت اسلام را به حاشیه بکشند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک، افزود: امروز اقتصاد و نظام بانکی ربوی یکی از عوامل فروپاشی خانواده در تمدن غرب است که کار شیطان و جنود آن است و در حال حاضر شاهدیم امواج آن به کشور ما نیز نفوذ کرده است.

 

عباسی در ادامه گفت: امروز در ساختار مالی و نوع عملکرد نظام بانکی جهان و ایران شیطان مشارکت دارد، زمانی که یکی از رؤسای بانکی کشورمان چند هفته پیش به دیدار علمای قم می‌رود در هر دیدار علما تاکید می‌کنند که دیرکرد ربا و حرام است.

 

وی افزود: همین درآمدهای نامشروع سبب فاصله طبقاتی فاحش شده و تا زمانی که قمار، ربا و سکس فانتزی در جامعه رواج داشته باشد شیطان در مال و اولاد مردم مشارکت داشته و زندگی آنها را با خطر مواجه خواهد کرد.

 

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امروز خطر اصلی صرفا آمریکا یا رژیم صهیونیستی نیست بلکه شیطان و نوع تسخیر آن خطر اصلی است که برای بقای خود اذهان بشریت را در راستای منافع خود جهت‌دهی می‌کند.

 

کارشناس مسائل استراتژیک، اظهار داشت: زمانی که خشونت و فحشا در یک جامعه به حد بالایی برسد شیطان آن را در نوردیده است این همان درد مشترک جوانان غربی و شرقی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشتند.

 

این تحلیلگر مسائل استراتژیک، خطاب به دانشجویان، بیان داشت: شما جوانان و جوانان غربی خوب است کتاب الکساندر گومارانچ را که تحت عنوان جنگ جهانی چهارم نوشته بخوانید ایشان در این کتاب از جنگ میان تمدن مسیحیت و تمدن اسلامی سخن گفته است.

 

عباسی، افزود: همچنین شما دانشجویان فیلم عملیات ترور ساخته ارتولیویر را ببینید این فیلم نشان می‌دهد علت اتفاقات تروریستی در سوریه، عراق و افغانستان چیست البته ما آن را منتشر خواهیم کرد تا نامه رهبری به جوانان غربی و علت تروریستی که امروز با تزویر همراه شده است را خوب بفهمند.

 

وی گفت: امروز غربی‌ها سبب به وجود آمدن یک نوع تروریست سی‌لایه و خاموش هستند که میدیا تروریسم، آکانو تروریسم، سایکوتروریسم، نارکو تروریست، ادرو تروریست، تروریست سایبری، تروریست هسته ای، تروریست رسانه ای و... از جمله مفاهیم جدید تروریست است.

 

کارشناس مسائل استراتژیک، ابراز کرد: اگر قرار است مشکل تروریسم در دنیا حل شود باید بند بند نامه رهبر معظم انقلاب تئوریزه شود تا تمدن ایرانی و اسلامی حفظ شود، تنها جامعه‌ای که می‌تواند با این درد مقابله کند جامعه ایرانی است بنابراین نباید در این زمینه غفلت کرد./807/202/ب1

ارسال نظرات