۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۳۰۹
آیت الله علوی گرگانی:

ورزشکار بودن با دینداری منافات ندارد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که ورزشکار بودن با دین داری منافاتی ندارد، گفت: انسان می تواند ورزشکار باشد اما رعایت حقوق دینی را نیز بکند و به گونه ای رفتار دینی انجام دهد که دیگران نیز از عمل او درس بیاموزند.
 آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار علی شاکری از اساتید جهانی کاراته که تا کنون چندین نفر را مسلمان کرده است با عرض خیرمقدم و تشکر بیان داشت: خداوند در هر دسته و طبقه برخی را حجت برای دیگران قرار می دهد.

 

وی ادامه داد: این گونه افراد دارای امتیازاتی هستند و ریاست آن گروه را به دست خواهند گرفت که کاشف از لیاقت های ذاتی آنها است؛ این امتیازات قهرا باعث می شوند که نفوذ کلام نیز به آنها سپرده شود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با بیان این که اسلام برای هر طبقه منصب دین را قرار داده است، گفت: افرادی که خداوند این منصب را به آنها داده است، باید تمامی کارهای خود را بر اساس آنچه که خداوند اجازه داده انجام دهند.

 

وی ادامه داد: ورزشکار بودن با دین داری منافات ندارد بلکه انسان می تواند استاد کاراته باشد و حقوق دینی را نیز رعایت کند و به گونه ای رفتار دینی انجام دهد که دیگران نیز از عمل او درس بیاموزند./1324/پ202/ج1

 

ارسال نظرات