۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۳۰۲۸۱۲

محفل شعر «مسالمه حسینی» در راولپندی برگزار شد

خبرگزری رسا - محفل شعر «مسالمه حسینی» در هتل فلشمین راولپندی پاکستان برگزار شد.
محفل شعر «مسالمه حسيني» در راولپندي

 

به گزارش خبرگزری رسا، محفل شعر «مسالمه حسینی» با اهتمام  انجمن ادبی زاویه و با حضور شعرای برجسته پاکستان و مسؤول خانه فرهنگ ایران، در هتل فلشمین راولپندی پاکستان، برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه، محبوب ظفر، شاعر معروف و دبیر انجمن  ادبی زاویه، با قرائت اشعاری در توصیف داستان کربلا، این واقعه حماسی را رزم حق و باطل دانست و گفت: امام حسین (ع)  با خون خود درخت اسلام را آبیاری کرد.

 

وی تأکید کرد: ذکر و یاد وقایع کربلا در جنبه‌های مختلف ادبی زبان اردو تأثیر گزار بوده و آن را ارتقا داده است.

 

پس از آن شعرای معروف و برجسته پاکستان و  شهر راولپندی، اشعار خود در مدح امام حسین (ع) و اهل بیت ایشان را دکلمه کردند. سید نصرت زیدی، جمیل یوسف، منظر نقوی، نزاکت علی نزاکت، نثار ترابی، توصیف تبسم، احسان اکبر، ثاقب اکبر، کنور آفتاب، رفعت کبیر، در شهوار، اختر رضا سلیمی، طاهره غزل، فرخ راجا، فرحت عباس و ... از جمله شعرایی بودند که نسبت به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) به ابراز ارادت پرداختند.

 

در ادامه محمد اکبری، مسؤول خانه فرهنگ ایران در راولپندی پاکستان که در این برنامه به عنوان میهمان ویژه حضور داشت، در سخنانی مسؤولیت شاعر را در قبال واقعه عاشورا از دو منظر متفاوت، بااهمیت دانست.

 

وی گفت: شعرا به عنوان قشر آگاه جامعه وظیفه و مسؤولیت شناخت دقیق حقایق، اهداف و مصداق‌های کنونی عاشورا از بُعد نظری را بر عهده دارند. همچنین روشن کردن وظیفه مردم در قبال مصداق‌های عاشورایی زمان حال است که باید آن را تبیین و در معرض افکار عمومی قرار دهند.

 

وابسته فرهنگی ایران در راولپندی در ادامه سخنان خود با اشاره به بعضی از مسایل جاری فرهنگی جوامع اسلامی، از شعرا به خاطر پرداختن به موضوعاتی که در واقع یزیدیت و حسینیت زمان حاظر را تبیین می‌کند، تقدیر کرد و افزود: شما با پرداختن به مسایل حقیقی جوامع اسلامی در واقع به ندای رهل من ناصر ینصرنی» ابا عبدالله الحسین (ع) که قرن‌هاست جاری و در گوش جوامع است، پاسخ مثبت داده‌اید./988/ب102/د

ارسال نظرات