۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۸۰۱
کارشناس دینی:

ثروت و فرزند از اسباب امداد خداوند است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی ثروت و فرزند را از اسباب امداد خداوند دانست و گفت: با توجه به کاهش شدید و نگران کننده جمعیت در کشور، اقتضای عقل است کسانی که دغدغه اسلام و مسلمانی دارند به فکر چاره باشند.
حجت الاسلام محمد جواد نظافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد جواد نظافت، کارشناس دینی، شب گذشته در مکتب نرجس با بیان این که دنیا محل سختی کشیدن در راه خدا است، اظهار کرد: کسی که معرفت دارد وقتی خدا سختی ها را در راه او قرار داد خدا را شاکر است.

 

وی با بیان این که مومنان در شناخت جایگاه عبادت دچار مشکل هستند، خاطرنشان کرد: صراط مستقیم عبادت نیست بلکه شیطان است. صراط مستقیم عبودیت است.

 

حجت الاسلام نظافت بندگی خدا را نجات بخش برای انسان دانست و بیان داشت: اگر بنا بود عبادت نجات بخش باشد باید شیطان نجات می یافت زیرا سال های بسیاری را به عبادت خدا مشغول بود بنابراین باید بنده خدا بود.

 

این کارشناس مذهبی افزود: ما باید مطیع خدا بوده و با نقشه ای که خداوند تعیین کرده است، حرکت کنیم.

 

وی به دیدگاه امیرمومنان در خصوص انسان عاقل اشاره و تصریح کرد: عاقل کسی است که هر چیزی را سر جای خودش قرار می دهد که با توجه به این معنا عاقل و عادل یکی می شود.

 

حجت الاسلام نظافت با تأکید بر این که کار خوب باید در جایگاه خودش انجام شود، گفت: اعمالی مانند نماز، انفاق، خنده، گریه، جنگ و صلح هر یک باید در جایگاه خود انجام شود تا سودی داشته باشد و این که جایگاه هر کاری را تشخیص دهیم بسیار کار سختی است.

 

این کارشناس مذهبی هر کدام از آیات قرآن را دارای جایگاه مخصوص به خود عنوان و اظهار کرد: هر کدام از آیه برای موضوعی مصداق دارد که باید مشاور مذهبی با تکیه بر این آیات و روایت های اهل بیت (ع) جایگاه و مخاطب را شناسایی کرده و در جای خود استفاده کند.

 

وی با بیان این که تحریف قرآن به صورت موضعی رخ می دهد، گفت: قرآن کم و زیاد نمی شود اما به صورت موضعی تحریف می شود و آن زمانی است که آیه های ان را در جایگاه خود به کار نرود.

 

حجت الاسلام نظافت با اشاره به این سخن امیرمومنان (ع) که گناهان را موجب کاهش برکت در زندگی می داند، بیان داشت: گناهان موجب بسته شدن گنجینه خیر می شود و اگر توبه و استغفار کند، رحمت خدا و افزایش رزق شامل حال او می شود.

 

این کارشناس مذهبی ثروت و فرزند را از اسباب امداد خداوند دانست و تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید و نگران کننده جمعیت در کشور، اقتضای عقل است کسانی که دغدغه اسلام و مسلمانی دارند به فکر چاره باشند./1310/202/ب1

ارسال نظرات