۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۸۹۵۵۰

پخش زنده مراسم قرائت دعای عرفه آستان حضرت عبدالعظیم از رادیو قرآن

خبرگزاری رسا ـ مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار و از رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود.
گنبد عبدالعظيم الحسني

به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم قرائت دعای پر فیض عرفه در کربلای ایران و قبله تهران، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، برگزار و از رادیو قرآن به صورت زنده پخش می‌شود.

 

مراسم پر شکوه قرائت دعای عرفه چهارشنبه یک مهرماه در مصلای بزرگ ری، از ساعت 14 با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری ممتاز آقای مجتبی محمد بیگی آغاز و در ادامه ذاکران اهل بیت(ع) حامد رضوانفر به مرثیه‌سرائی و احمد زین العابدین فرد به قرائت دعای عرفه، خواهند پرداخت.

 

زائران و عاشقان خاندان نبوت به شوق ثواب زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام در کربلای معلی، در روز عرفه در جوار مرقد نورانی حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به قرائت دعای روحبخش عرفه پرداخته و با خدای خویش راز و نیاز می‌کنند.

 

ضمناً این مراسم بصورت مستقیم از شبکه رادیویی قرآن و همچنین از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) به نشانی www.abdolazim.com پخش خواهد شد.

 

سید بزرگوار رضی الدین‌ علی بن‌ طاووس‌ در کتاب‌ «مصباح‌ الزّآئر» آورده‌ است‌: بِشر و بشیر دو پسر غالِب‌ أسدی روایت‌ کرده‌اند که‌ حضرت امام‌ حسین‌(ع) در عصر روز عرفه‌ در مراسم حجی که قبل از سال حادثه عاشورا شرکت ‌کرده بودند، از چادر خود در سرزمین‌ عرفات‌ بیرون‌ آمده و با حالت‌ تذلّل‌ و تخشّع‌ و آرام‌ آرام آمدند‌، تا این‌که ایشان و جماعتی‌ از اهل‌ بیت‌ و اصحاب وی‌ در حاشیه چپ‌ کوه‌ عرفات‌ «جبلُ الرّحمه» رو به‌ بیت‌‌الله‌ الحرام‌ وقوف‌ کردند و سپس‌ دو دست‌ خود را مانند مسکینی‌ که‌ نیازی طلبد در برابر صورتشان‌ بلند کردند و‌ شروع به خواندن دعای عرفه کردند./998/د102/ی

 

منبع: رادیو قرآن

ارسال نظرات