۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
کد خبر: ۲۸۵۸۰۱

بازگشایی گذرگاه رفح و عزیمت نخستین گروه از حجاج فلسطینی به سرزمین وحی

خبرگزاری رسا ـ مصر امروز اعلام کرد که گذرگاه رفح در مرزهای نوار غزه را بازگشایی کرده تا نخستین گروه از حجاج فلسطینی ساکن نوار غزه بتوانند برای ادای فریضه حج راهی سرزمین وحی شوند.
گذرگاه رفح

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف ادعیس وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، در گذرگاه رفح در گفت‎وگو با پایگاه اینترنتی روزنامه "الرساله" ـ چاپ غزه ـ خاطر نشان کرد که بر اساس اطلاعات منتشر شده و وعده های طرف مصری، گذرگاه رفح از فردا به مدت سه روز بازگشایی خواهد شد تا زمینه عزیمت حجاج فلسطینی به سرزمین حج و بازگشت فلسطینیان سرگردان در بخش مصری این گذرگاه به نوار غزه فراهم شود.

 

وی اعلام کرد که نخستین گروه از حجاج نوار غزه صبح فردا دوشنبه از طریق گذرگاه رفح راهی بیت الله الحرام می شوند و قرار است در روزهای بازگشایی گذرگاه رفح در مجموع 2008 نفر از غزه راهی سفر حج شوند.

 

ادعیس خاطر نشان کرد که تماس ها با طرف مصری برای بازگشایی گذرگاه رفح همچنان ادامه دارد و وعده های رسمی برای بازگشایی این گذرگاه به مدت 3 روز و فراهم شدن زمینه سفر حجاج فلسطینی به سرزمین حجاز داده شده است.

 

وی افزود حجاج باریکه غزه بدون وجود هیچ مشکل و مانعی از طریق گذرگاه رفح عازم سرزمین وحی خواهند شد و در اوایل ماه اکتبر آینده نیز به غزه بازخواهند گشت.

 

گفتنی است مصر از ماه ژوئیه گذشته گذرگاه رفح را به صورت کامل بسته و هر از چند گاهی آنرا تنها برای عبور افراد نیازمند سفر به خارج یا بازگشت به غزه بازگشایی می کند.

 

قاهره مدعی است که بازگشایی کامل و دائمی رفح منوط به برقراری ثبات و آرامش در اوضاع امنیتی استان شمال سیناست که همواره در معرض حملات متعدد به مقرهای امنیتی و نظامی واقع در مناطق مرزی قرار داشته است./994/ب102/د

ارسال نظرات