۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۷۶۸۴۴
نماینده سابق مجلس:

دست یابی به سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند وحدت ملی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی باید وحدت ملی داشته باشیم و باید این وحدت به نحوی باشد که مردم سرنوشت خودشان را در گرو اقتصاد و مصالح کلان کشور ببینند.
اقتصاد مقاومتي

حجت الاسلام حسین انصاری راد، رییس کمیسیون اصل نود مجلس ششم شورای اسلامی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به توافق هسته ای اظهار کرد: کشورهای پیشرفته و همه کشور هایی که زیر نظر آژانس فعالیت دارند، باید به صنعت هسته ای ایران و فعالیت های این حوزه کمک کنند.


رییس کمیسیون اصل نود دوره ششم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مساله معروف تحریم یا جنگ اقتصادی به شکلی که پیش از توافق مطرح بود، رفع شده و کشور به دنبال تعامل با جهان اسلام است تا اینکه کالا های خود را به خارج از مرز ها صادر کند و کالا های تحریم شده را نیز در صدد رفع مشکلات خود دریافت کند.


اقتصاد مقاومتی به مفهوم خودکفایی، در همه کشور های جهان یکی از معیار های دوری از جنگ اقتصادی است

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی به مفهوم خود کفایی در مورد همه کشور ها مورد تایید است، اظهار کرد: قبل از انجام توافق هسته ای میان ایران و پنج کشور قدرتمند جهان، جنگ اقتصادی و تحریم مطرح بود اما امروز ایران به دنبال معامله است و وجهی که خود کفایی در حال حاضر پیدا کرده است، با گذشته کاملا تفاوت دارد.


حجت الاسلام انصاری راد با بیان این که دست یابی به اقتصاد مقاومتی نیاز به وحدت ملی دارد، خاطر نشان کرد: در جهان امروز هر کس تنها به فکر خودش است و تمام مملکت ما سعی می کنند تا منافع و مصالح خود را معلق بر مصالح دیگران نکنند و سعی می کنند خودشان طوری رفتار کنند که مصالحشان آسیب نبیند.


نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هر چه به کشور در سیاست های مختلف آسیب برسد، ضرر آن به خود آن ها باز می گردد، همچنین  برای دست یابی به اقتصاد مقاومتی باید وحدت ملی داشته باشیم و باید طوری پیوسته باشند که سرنوشت خودشان را  در گرو اقتصاد و مصالح کلان کشور ببینند و اراده  مستحکمی را در مدیریت به خرج دهند و مدیریت کلان آن ها برایند اراده ملی شان باشد تا اقتصاد مقاومتی بتواند در کشور موفق عمل کند.


رسانه ها ی کشور در نقد عملکرد قوه مجریه و نقض سیاست های نادرست نقش بسزایی دارند

وی با بیان این که توافق یکی از مهم ترین اتفاقات در تاریخ هسته ای کشور بود، گفت: اگر شما یک نگاه سطحی و ابتدایی به وضعیت نفتی کشور داشته باشید، خواهید دید که چندین میلیون تولید نفت ایران در اوپک عربستان صعودی است و دومین تولید کننده در این جدول ایران به حساب می آید در حالی که این تولید چند میلیونی به دو و نیم میلیون تنزل پیدا کرده و کم تر از یک میلیون نیز در ماه های اخیر فروش داشته است.


حجت الاسلام انصاری راد افزود: کشور قطر هم به لحاظ مساحت، هم جمعیت و هم فرهنگ در برابر ایران هیچ است در حالی که از مخازن کشور چندین برابر نفت دریافت می کند، به نظر من این توافق هسته ای یکی از مهم ترین کار هایی که بود باید انجام می شد.


این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نقش رسانه های در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی یادآورشد: رسانه ها و روزنامه های کشور، رکن چهارم از حکومت مشروطه و جمهوری اسلامی هستند و یکی از ارکان مردم سالار رسانه ها به حساب می آیند و در بیان سیاست های درست، نقض سیاست های نادرست، بررسی و نقد عملکرد قوه مجریه و  افشا کردن اشتباهات و خطا ها نقش بسزایی دارند.


وی ادامه داد: همچنین این رسانه ها هستند که مسائل کشور را در عرصه افکار عمومی مطرح می کنند و زمینه روشنی و آگاهی مردم را فراهم می سازند و این رسالت بر دوش آنها گذاشته است تا خود کفایی را در میان مردم رواج دهند./864/ت302/ج

 

ارسال نظرات