۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۸
کد خبر: ۲۷۵۱۰۲
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

استکبار به دنبال جلوگیری از پیاده شدن انقلاب اسلامی در کشورهای دیگر است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: شیطان بزرگ هم و غم خود را برای واژگونی حکومت دینی و شیعه گذاشته است تا این حکومت شکل نگیرد و مدل اسلامی حکومت اسلامی از ایران به سایر نقاط جهان صادر نشود.
حجت السلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان چهارشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که ایران اسلامی در مرحله شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و تهاجم فرهنگی غرب بر علیه جهان اسلام است، گفت: شیطان بزرگ هم و غم خود را برای واژگونی حکومت دینی و شیعه گذاشته است تا این حکومت شکل نگیرد و مدل اسلامی حکومت اسلامی از ایران به سایر نقاط جهان صادر نشود.

 

وی افزود: با استقامت مردم و حب و محبت ملت ایران به اهل بیت(ع)، مجالس معطر به ذکر و یاد شهدا و آیات قرآن برگزار می شود که این خود موجب خیر و برکت است.

 

حجت الاسلام سلیمانی ماه رمضان و انس با قرآن و امیرمؤمنان(ع) و ذکر نام دین اسلام به عنوان بهترین دین، قرآن به عنوان بهترین کتاب و رسول خدا به عنوان بهترین وصی را از برکات این ماه و فرصتی استثنایی برای تقرب الهی دانست و ابراز کرد: خداوند در سوره مؤمنون صفات مؤمنان را بیان کرده است و در سوره نور آیین نامه ای را مطرح کرده است که شایسته است بانوان سوره نور را بیشتر مطالعه کنند.

 

انسان باید قدردان گوینده خیرخواه باشد

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: شاه بیت مأموریت همه پیغمبران دعوت به توحید است که از حضرت آدم تا حضرت خاتم برای دعوت به توحید آمدند تا به ما بگویند عبادت و پرستش خدا بکنید و شرک نورزید.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که پیغمبران پرستش خدایان خود ساخته ای که که توان و اهمیتی ندارند را نهی کرده اند، بیان کرد: خداوند پیامبر خود را برای مردم فرستاده است، از این رو مردم نیز باید به او لبیک بگویند چرا که هر گوینده ای که خیری برای جمعتی بخواهد، آن جمعیت باید قدر بداند و تمرد و نافرمانی نکند.

 

به گفته وی، یکی از نشان های تقوا، شناخت امام و مرید آن بودن است، بنابراین مطیع فرمان پیامبر بودن یکی از اصول است که متأسفانه در طول تاریخ بسیاری از این مسیر مستقیم منحرف شده اند.

 

ملت ایران درس پیروی از اهل بیت و ولی خود را خوب آموخته اند

وی با اشاره به این که برخی مواقع عناد، حسادت، لجبازی، قدرت طلبی و دنیا خواهی مانع تبعیت از ولی می شود، گفت: تواضع از ارزش های دین اسلام و استفاده از عصا نیز یکی از نشانه های تواضع است.

 

حجت الاسلام سلیمانی ابراز کرد: برخی با بیان این که چرا باید یک نفر نزد مردم محترم و صاحب جایگاه باشد و ما به این شکل نباشیم، از این رو از امام خود پیروی نمی کنند، غافل از این که جایگاه  این شخص خواست خداوند متعال است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که در زمان پیامبر اسلام(ص) نیز برخی از پیروی از ایشان سرپیچی کردند، گفت: ملت ایران درس پیروی از اهل بیت(ع) و بزرگان دین و ولی خود را خوب آموخته اند که این خود موجب سعادت انسان می شود./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات