۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۱۶۹۴۰
آیت الله اراکی خبر داد؛

اتحادیه علمای حامی مقاومت تشکیل می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از تشکیل اتحادیه علمای اسلامی حامی جریان مقاومت خبر داد و گفت: نخستین گردهمایی علمای شیعه و سنی حامی مقاومت در ماه آینده برگزار می شود.
نشست سفراي ايران با دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نشست سفراي ايران با دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي نشست سفراي ايران با دبير کل مجمع جهاني اهل بيت(ع) و دبير کل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محسن اراکی، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب در نشست صمیمی با سفرای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توصیه اکید مقام معظم رهبری بر دیپلماسی وحدت اظهار داشت: این توصیه بر لزوم همکاری بیشتر مجمع تقریب با دستگاه دیپلماسی اشاره دارد.

می توان بروز جریان تکفیری در جهان اسلام را تبدیل به یک فرصت کرد

آیت الله اراکی رسیدن به وحدت در جامعه اسلامی را کار بزرگی دانست و افزود: اگر جمهوری اسلامی موفق شود وحدت جامعه اسلامی را معماری کند و ما بتوانیم به یک انسجام و هماهنگی در جامعه اسلامی دست پیدا کنیم، به معنی یک حادثه بزرگی در جهان کنونی خواهد بود و این اتفاق قطعاً جهان را وارد مرحله جدیدی می کند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب با بیان این که حوادثی که در گوشه های جهان می افتد اگرچه تلخ و در جهت خلاف تقریب است، اما باعث وحدت بیشتر مسلمانان خواهد شد، ابراز داشت: اگر تلاش کنیم از تهدید های کنونی می توانیم به عنوان یک فرصت بهره برداری کنیم و بروز جریان های تکفیری که در جهان به وجود آمده است می تواند به یک فرصت تبدیل شود.

آیت الله اراکی کارهای مجمع تقریب را در سه فاز معرفی کرد و افزود: اولین فاز تئوری سازی تقریب است؛ امروز ما ذخیره عظیمی از تئوری تقریب داریم، فاز بعدی گفتمان سازی تقریب است که در این زمینه نیز فعالیت های بسیار موفقی داشته ایم به طوری که  حتی در کشوری مانند عربستان هم که از لحاظ مسلک فکری و عملکرد سیاسی کانون اصلی انتشار تکفیر در جهان اسلام بود، پادشاه آن دفتر تقریب مذاهب را در این کشور تأسیس کرد.

اجلاس مشترک بین علمای معارض و موافق با دولت سوریه برگزار می شود

وی با بیان این که فاز سوم میدانی سازی یا عملیاتی کردن پروژه تقریب است، در اشاره به پروژه های مجمع التقریب به تاسیس دانشگاه تقریب مذاهب و کمیته مساعی حمیده اشاره کرد و بیان داشت: اولین گامی که این کمیته بعد از جلسات مختلف در کشورهای مختلف داشت، برگزاری جلسه و نشست علمای معارض و موافق دولت بشار اسد است تا تا در آن جا به گفتگو بنشینند تا کمک کنند بار را از روی دوش مردم بردارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ممکن است اختلافات سوریه حل شود اما این که این دشمنی و ستیز در میان مردم ریشه دار شود، خطرناک است و بر همین اساس در ماه های آینده اولین اجلاس علمای سوری را برگزار خواهیم کرد.

اتحادیه احزاب اسلامی و بازرگانان اسلامی تشکیل می شود

وی با اشاره به تشکیل اتحادیه اسلامی زنان مسلمان، اتحادیه بازرگانان مسلمان، اتحادیه اساتید دانشگاه های جهان اسلام و نیز اتحادیه احزاب اسلامی، گفت:  کنفرانس های امسال با گذشته فرق خواهد داشت و کنفرانس های کوچکی برای هر اتحادیه خواهیم داشت و در نهایت کنفرانس بزرگی با حضور همه این اتحادیه ها برگزار خواهد شد.

آیت الله اراکی مرکز گفتگوی بین ادیان در پژوهشگاه مجمع تقریب را از دیگر اقدامات این مجمع دانست و افزود: مرکز پژوهش های قم کارهای زیادی در عرصه های تقریبی انجام داده است و مهم ترین کاری که در دست اقدام دارد تشکیل اولین اجتماع گفتگوی بین مذاهب است که به طور متوسط هر سه ماه یک بار از این دست کنفرانس ها خواهیم داشت.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب با اشاره به تشکیل سازمان خیر اسلامی تحت عنوان سخا افزود: این سازمان نیز برای کمک به مردم مسلمان نیازمند تأسیس شده است و برای اداره این سازمان نیازمند کمک همگان هستیم.

 

 

اتحادیه علمای حامی مقاومت تشکیل می شود

 

آیت الله اراکی در پایان از تشکیل اتحادیه علمای حامی مقاومت خبر داد و بیان داشت: یکی از کارهایی که در دست اقدام است، مسئله تأسیس اتحادیه علمای حامی مقاومت در فلسطین و کل منطقه است که در یک ماه آینده شاهد گردهمایی علمای شیعه و سنی حامی مقاومت خواهیم بود و از این اجلاس، اتحادیه علمای حامی مقاومت شکل خواهد گرفت.

وی افزود: از 125 نفر از شخصیت های تراز اول جهان اسلام دعوت کرده ایم و از دستگاه دیپلماسی می خواهیم برای حضور این اشخاص در اجلاس همکاری کند. /9597/پ202/ج

ارسال نظرات