۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۲۱۵۶۴۵
خطیب نماز جمعه دامغان:

داعشی‌ها سربازان نیابتی آمریکا، عربستان و متحدان غربی‌شان هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت دامغان گفت: تروریست های داعش و گروه های دیگری همچون القاعده سربازان نیابتی آمریکا، عربستان و متحدان غربیشان و نوکران تأمین منافع رژیم صهیونیستی در مسیر مسلمان کشی هستند.
حجت الاسلام فواديان امام جمعه موقت دامغان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام احمد فوادیان، امام جمعه موقت این شهر ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان که در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد با اشاره به 30 روز کشتار بی رحمانه مردم مظلوم غزه از سوی صهیونیست های جنایتکار، اظهار داشت: آمریکا و اروپایی ها برای اینکه از رژیم کودک کش عقب نمانند در این جنایت انسانی پشت سر اسرائیل غاصب دویدند.
 
وی همکاری برخی از حکام عرب منطقه با رژیم صهیونیستی در جریان کشتار مردم غزه را سبب شرم دنیای اسلام خواند و افزود: آنها افزون بر حمایت های رنگارنگ یا سکوت در برابر کشتار مردان و زنان و کودکان مسلمان غزه، در سرزمینهای دیگر اسلامی همچون عراق جنگ نیابتی به راه انداختند تا اخبار جنایات غزه را تحت شعاع قرار دهند.
 
استاد حوزه و دانشگاه تکفیری ها و گروه هایی مثل داعش را باعث ننگ و بدنامی اسلام دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی با پول های عربستان سعودی یک سری از مسلمان نماهای افراطی و تروریست ها را گردهم آوردند تا اینبار بجای سربازان آمریکایی کشته شوند و به اصطلاح مسلمان، مسلمان بکشد.
 
حجت الاسلام فوادیان سخنان رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب موضع ملت ما در مسأله غزه خواند و خاطر نشان کرد: رژیم صهیونیستی و حکام مرتجع منطقه بدانند مردم ایران و آزادگان جهان در دفاع از آرمان فلسطین و مردم غزه لحظه ای غفلت نمی کنند و سرانجام مقاومت ملت فلسطین به اذن الهی پیروزی است.
 
مظلومیت فرهنگ در جامعه نباید ادامه یابد
 
امام جمعه موقت دامغان در ادامه خطبه ها با بیان اینکه مظلومیت فرهنگ در جامعه نباید ادامه یابد، اضافه کرد: به اذعان همه کارشناسان فرهنگ مجموعه ای از آداب و رسوم اجتماعی جهت رشد و تعالی اخلاق فردی و اجتماعی است و آنچه به اخلاق و سلامت جامعه و معتقدات دینی مردم کمک کند فرهنگ محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه آنچه اخلاق و امنیت روانی و آسایش جامعه و معتقدات مردم را سست کند دیگر نامش کار فرهنگی نیست، تأکید کرد: مسؤولان در اجرای برنامه های شاد و ایجاد سرگرمی دقت کنند که نباید شخص یا گروهی به بهانه شادی آفرینی وارد حوزه دینداری و توهین به ارزش های اعتقادی مردم شود.
 

گفتنی است، گرامیداشت سالروز شهادت خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی شهید صارمی و روز خبرنگار و قدردانی از فعالیت ارزشمند خبرنگاران، تسلیت سالروز ارتحال حضرت عبدالعظیم حسنی، گرامیداشت 17 شوال روز نبرد پیروزمندانه امام علی(ع) با عمر بن عبدود و اشاره به پایان دوران خدمت فرماندار دامغان مرتضی علی آبادی و قدردانی از زحمات وی و وحدت و تعامل به وجود آمده بین مسؤولان شهرستان در مدت خدمت ایشان از دیگر بخش های خطبه های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ب4

ارسال نظرات