۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۰۸۵۱۷
امام جمعه شهر ری:

شناخت و حرکت هوشمندانه در مسیرخط امام رسالت امروز ما است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهر ری گفت: امام خمینی(ره) با دلبستگی و توکل به قدرت لایزال خداوند و اعتماد به ملت مسلمان خود به‌جای تکیه بر قدرت‌های پوشالی و مادی دنیا انقلاب اسلامی را رهبری نمود و این دو مهم رمز قدرت و صلابت این رهبر الهی بود.
حجت الاسلام والمسلمين سيد علي شاهچراغي امام جمعه شهر ري مراسم سالگرد رحلت امام خميني در مسجد جامع دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهر ری امروز در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) در مسجد جامع دامغان با اشاره به این که ملت و کشور ما استقلال و آزادی خود را مدیون رهبری حکیمانه امام راحل است، اظهار داشت: امام خمینی(ره) در همه حوزه‌های دینی، سیاسی و فرهنگی بر ما حق حیات دارد، همانند حقی که پیامبر اسلام بر گردن حیات انسانیت دارد.

 

وی با بیان این که اکنون 25 سال از رحلت امام خمینی(ره) می‌گذرد و ملت ما هیچ‌گاه در بزرگداشت رهبر کبیر انقلابشان کوتاهی نکرده‌اند، افزود: امروز بیش از یک میلیون نفر از اقصی نقاط کشور پیاده و سواره خود را به مرقد امام خمینی(ره) رسانده‌اند تا با آرمان های امام و رهبری تجدید میثاق کنند و این نشانه پیمان ناگستنی مردم ما با ولایت است.

 

امام جمعه شهر ری تصریح کرد: همه این تجلیل‌ها و تکریم‌ها به‌ دلیل آن است که راه امام راحل فراموش نشود، اما بدون شک این حضور به‌تنهایی کافی نیست و وظیفه اصلی ما شناخت صحیح خط و راه امام و حرکت هوشمندانه در این مسیر است که انتظار امام راحل از ما نیز همین نکته است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی خاطر‌نشان کرد: برای شناخت هر شخصیتی ابتدا باید به کلید کشف رمز شخصیت او دست پیدا کنیم و همانگونه که کلید شناخت شخصیت والای امیرالمؤمنین(ع) نهج البلاغه و سیره بیانی و عملی ایشان و راه شناخت ویژگی‌های معنوی امام سجاد(ع) صحیفه سجادیه است، کلید شناخت وجوه شخصیتی امام خمینی(ره) تعمق در سیره رفتاری ایشان است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که آنچه به امام راحل قدرت می‌داد که آنگونه حرکت کند و سخن بگوید باور و اعتماد به وعده نصرت خداوند بود، اضافه کرد: امام خمینی(ره) با این باور راسخ و اعتماد به ملت حتی در دوران تبعید خود پیش از پیروزی انقلاب رسانه‌های غربی را به حیرت واداشته بود تا جایی که نوشتند «این مرد در تبعید، شرق را به حیرت و غرب را به وحشت انداخته و دنیا را مشغول خود کرده است.

 

وی اعتماد امام خمینی(ره) در گذشته و رهبر معظم انقلاب پس از ایشان به ملت مسلمان کشورمان و اتکا به قدرت ایمان را درسی بزرگ برای همه رهبران دنیا به‌خصوص سران کشورهای اسلامی برشمرد و گفت: آنچه امروز در مصر برسر اخوان المسلمین و انقلاب مردم آن کشور آمده، ثمره به آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌جای تکیه بر قدرت مردم انقلابی و مسلمان خود است.

 

امام جمعه شهر ری سازش ناپذیری را از بارز‌ترین خصوصیات امام خمینی(ره) عنوان و تصریح کرد: همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی فرمود، پشتیبان ولایت فقیه باشید و نگذارید انقلاب به دست نامحرمان بیفتد، امروز همه باید در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های فراوان دشمنان با بصیرت گوش به ‌فرمان رهبری باشیم تا انقلاب و کشورمان مصون بماند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان این که فتنه 88 خود بحرانی بود که اگر رهبری حکیم و فرزانه همچون حضرت امام خامنه‌ای مقابله با آن را تدبیر نمی‌کرد این قدرت را داشت که همه دستاورد‌های انقلاب مردم ما را نابود کند، افزود: پیام و شعار امروز همه ملت ما باید سخن چند روز گذشته رهبرمان باشد که فرمودند: «هرگونه سازش و تسلیم در برابر دشمنان اسلام خیانت به ایران اسلامی است»./977/پ202/ب1

ارسال نظرات