۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۶
کد خبر: ۲۰۶۰۶۳

دولت قطر به نقض حقوق کارگران متهم شد

خبرگزاری رسا ـ ناظران سازمان های حقوق بشری کارفرمایان قطری را به سوء استفاره از نیروی کار، قاچاق انسان و نگه داشتن کارگران در شرایط بد زندگی متهم کرده اند.
کارگران خارجي در قطر

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا به نقل از یورو نیوز، دولت قطر از اصلاحات در قانون کار این کشور خبر داد.

 

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که انتقادات از این کشور درباره سو استفاده از کارگران مهاجر از جمله در پروژه های زیر ساختی جام جهانی فوتبال 2022 بالا گرفت.

 

ناظران سازمان های حقوق بشری کارفرمایان قطری را به سوء استفاره از نیروی کار، قاچاق انسان و نگه داشتن کارگران در شرایط بد زندگی متهم کرده اند.

 

براساس قانون کار کنونی قطر کارکنان تمامی مناطق برای خروج از کشور، تغییر کارفرما یا انجام هر عملیات بانکی یا اداری (نظیر دریافت وام یا حتی گواهینامه رانندگی) نیاز به مجوز طرف های قرارداد یا حامیان مالیشان دارند.

 

به گفته سازمان های حقوق بشری دامنه اصلاحات در قطر محدود است و مواردی نظیر حق داشتن حداقل دستمزد یا حق برخورداری از اتحادیه های کارگری را شامل نمی شود.

 

زمانی که پیش نویس این قانون به مرحله اجرا درآید قطر به انتقادهای سازمان های حقوق بشری در زمینه وضعیت کلی کارگران خارجی پایان خواهد داد.

 

بسیاری به این قانون به عنوان گامی تاریخی نگاه می کنند که موجب تغییرات جدی در روابط بین کارگر و کارفرما خواهد شد./993/1409/ح

 

ارسال نظرات