۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۱۸۷۷۷۰

آیین عمامه گذاری طلاب چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری از عمامه گذاری 14 نفر از طلاب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری همزمان با عید غدیرخم و با حضور نماینده ولی فقیه در این استان خبر داد.
عمامه گذاري طلاب

حجت الاسلام محمد حسین مردانی، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، از عمامه گذاری 14 نفر از طلاب حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: این مراسم روز چهارشنبه و در آستانه عید سعید غدیر خم با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، در همایش روحانیان این استان برگزار می شود.

حجت الاسلام مردانی وجود نیروهای تربیت یافته به عنوان مبلغ اسلام را ضروری دانست و اظهار داشت: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، توجه به ضرورت نیاز به حوزه های علمیه و تربیت طلاب علوم دینی میان مسؤولان بیشتر شده است.

وی نیاز اصلی جامعه را نیروهای متدین و متخصص عنوان کرد و افزود: در سایه این نیروهای آگاه، انقلاب اسلامی ایران به عنوان نسخه ای از غدیر، به قطب قدرتمندی در جهان مطرح شده است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری، رشد علم و اخلاق و برپایی حکومت عدالت محور را نشانه تمدن اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: فرق اسلام در ایران، با اسلام در کشورهای عربی در این است که اسلام در کشورمان حکومتی است، اما در عربستان و دیگر ممالک عربی به صورت فردی مطرح است.

استاد حوزه و دانشگاه، انقلاب اسلامی را پروسه بازگشت به اسلام ناب محمدی(ص) خواند و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران، نشانه و شعبه ای از ولایت امیرمومنان(ع) است.

وی در ادامه با ارایه گزارشی از اهم فعالیت های این معاونت در بخش های مختلف، ابراز داشت: ساماندهی برنامه های اخلاقی حوزه و اعزام اساتید اخلاق به نقاط مختلف استان، اجرای دوره های تربیتی و اخلاقی برای طلاب جوان، ارایه مشاوره های حضوری، تلفنی و اینترنتی و تلاش در جهت برگزاری دوره مشاوره اسلامی از جمله برنامه های معاونت تهذیب استان است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: برگزاری اردوهای فرهنگی طلاب، تقویت دارالقرآن مدارس، اجرای مسابقات و جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری، برگزاری نشست های سیاسی، فرهنگی و هنری دیگر فعالیت های این معاونت را شامل می شود./9457/ت302/ب

ارسال نظرات