۰۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۱۷۸۸۹۳
امام جمعه بجنورد:

عید فطر همایش عزت و عظمت مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بجنورد با تأکید بر حضور گسترده مردم در نماز عید سعید فطر، این روز را موعد همایش عزت و عظمت مسلمانان دنیا دانست.
امام جمعه- بجنورد- حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد عصر چهارشنبه در نخستین جلسه ستاد برگزاری مراسم عید سعید فطر در بجنورد، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان، فرصت ذی قیمتی برای بهره برداری معنوی و کسب فیوضات اخروی به شمار می رود، گفت: همه باید تلاش کنیم تا نهایت استفاده را از روزها و شب های باقیمانده این ماه بابرکت داشته باشیم.

 

وی ماه رمضان را ماه غفران و رحمت ویژه الهی ذکر و اظهار کرد: در این ماه درهای بخشش خداوند متعال بر روی تمامی مردم بیش از سایر ایام سال گشوده شده و فرصت مغتنمی برای توبه و بازگشت به سوی خداوند فراهم شده است.

 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به نزدیک بودن پایان ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر، بر برگزاری هر چه باشکوه تر نماز این روز تأکید کرد و افزود: بر اساس روایات اسلامی در این روز خداوند متعال فرشتگان را شاهد بخشش مسلمانانی می گیرد که به قصد برپایی نماز عید فطر به سوی مساجد و مصلی ها رهسپار شده اند.

 

حجت الاسلام یعقوبی عنوان کرد: در روایات دینی آمده خداوند متعال ملائکه را به عنوان شاهد می گیرد که روز عید فطر کسانی را که به سمت مصلی ها برای اقامه نماز حرکت می کنند، آمرزیده است.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی همچنین حضور باشکوه مردم در نماز عید فطر را همانند سایر صحنه های عبادی و سیاسی، حماسه ساز و سبب یأس و ناامیدی دشمنان اسلام ذکر کرد و گفت: عید سعید فطر همایش عزت و عظمت مسلمانان به شمار می رود و حضور پرشور مردم ایران اسلامی در نماز این روز نیز نشان دهنده حاکمیت دینی در این کشور و هیبت و قدرت اسلامی در این سرزمین است.

 

حجت الاسلام یعقوبی برپایی باشکوه نماز عید فطر را سبب خشنودی ائمه اطهار(ع) دانست و گفت: به برکت نظام و انقلاب، برنامه های مذهبی در ایامی چون عید فطر در ایران اسلامی با شکوه و عظمت خاصی برگزار می شود و این مسأله خشنودی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در پی دارد.

 

گفتنی است، در این نشست در مورد مکان برگزاری نماز عید فطر در مرکز خراسان شمالی بحث و تبادل نظر شد و حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا؛ مدیرکل تبلیغات اسلامی، سیف الله مطلبی؛ معاون سیاسی امنیتی استاندار و محمد پاکمهر؛ فرماندار شهرستان بجنورد در خصوص محل برگزاری نماز عید سعید فطر که سه مکان مصلی امام خمینی(ره)، خیابان مصلی و ورزشگاه تختی اعلام شده بود، به ارائه نظرات پرداختند.

 

همچنین افزون بر این در نشست مزبور در مورد ساعت اقامه نماز و آماده کردن تجهیزات و تمهیدات لازم به منظور برگزاری باشکوه نماز عید فطر نیز بحث و تبادل نظر شد.

 

در پایان مقرر شد نماز عید سعید فطر در بجنورد، ساعت هفت صبح در محل مصلی امام خمینی(ره) به امامت حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی؛ امام جمعه بجنورد برگزار شود./9314/پ202/پ

ارسال نظرات