۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۱۷۱۰۲۹

کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی منتشر شد + متن

خبرگزاری رسا ـ کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی از سوی مرکز پژوهشهای اسلامی صدا و سیما به انتشار رسید.
کتاب رسانه ملي و فرهنگ کتابخواني

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی به قلم عیسی زارعی منتشر شد.

 

کتاب مذکور در شش فصل «راهکارهای رسانه‌ای ترویج کتاب و کتابخوانی، وضعیت مطالعه در ایران، کتابخوانی و کودکان و نوجوانان، سیمای کتاب و کتابخوانی در نگاه بزرگان، کتاب و کتابخوانی در فرهنگ اسلامی و مفاهیم کتاب و کتابخوانی» تدوین و تنظیم شده است.

 

«جایگاه بی‌بدیل کتابداران، روش‌های مطالعه، کتاب در اسلام و قرآن، نیاز عاطفی، نقش آموزش و پرورش، ایجاد عادت به مطالعه، کتابخانه‌های عمومی، نظام تعلیم و تربیت، استعمار اطلاعاتی، معضلات نظام آموزشی و تأثیر رسانه‌های تصویری» از جمله رئوسی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

 

مطالعه و کتابخوانی، سیر در اندیشه و تفکر دیگران و گشودن پنجره‌ای به دنیای ناشناخته است. در فرهنگ و تمدن اسلامی نیز کتاب جایگاه ویژه‌ای دارد. اسلام تنها دینی است که معجزه‌اش کتاب و نخستین پیام آن، امر به خواندن است. از سوی دیگر رسانه‌های گروهی به ویژه رادیو و تلویزیون، امروزه بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی افراد محسوب می‌شود. در این کتاب مباحث ذکر شده و به ویژه تأثیر رادیو و تلویزیون بر فرهنگ مطالعه و پیامدهای مثبت و منفی آن، بحث و بررسی شده است.

 

کتاب رسانه ملی و فرهنگ کتابخوانی با شمارگان 1200 نسخه با بهای 58000 ریال عرضه شده است.

 

جهت دسترسی به متن کتاب اینجا را کلیک کنید./992/د101/ق

ارسال نظرات