۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۷۰۷۰۳
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

حضور روحانیان در ورزشگاه آزادی در دیدار تیم‌های ایران و لبنان

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که حضور روحانیان در ورزشگاه‌ها دستاوردهای خوبی را به ارمغان آورده است، گفت: مبلغان در مسابقه بین تیم‌های ملی ایران و لبنان، در ورزشگاه آزادی حضور پیدا می‌کنند.
تبليغ طلاب در حاشيه ديدار تيم ملي فوتبال ايران و ازبکستان - ورزشگاه آزادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر پیش‌نمازی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان پیش از ظهر امروز در افتتاحیه نمایشگاه مبلغان فعال در فوتبال که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه برپا شد گفت: هجمه فرهنگی دشمن نسبت به قشر جوان بسیار زیاد است و این امر در تجمعات جوانان بسیار پررنگ‌تر مشاهده می‌شود.
وی افزود: اگر از انبوه جمعیت جوانی که در ورزشگاه‌ها حضور پیدا می کنند، غفلت کنیم و آنها را به حال خود واگذاریم یقینا جوانان ما طعمه رسانه‌های غربی می‌شوند.
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این‌که در حوزه‌های علمیه تعداد زیادی از روحانیان هستند که آشنا به ادبیات جوانان‌اند و می‌توانند به این کار خیر بپیوندند، اظهار داشت: باید اطلاع‌رسانی صورت بگیرد تا روحانیان علاقه‌مندی که می‌خواهند به این کار ملحق شوند نام‌نویسی کنند.
پیش‌نمازی خاطرنشان کرد: استان قم اولین استانی است که در سال 91 مبادرت به این اقدام مهم در عرصه ورزش کرده است و تبلیغ را به نوعی به ورزشگاه‌ها و به ویژه دیدارهای فوتبال کشانده است و تهران و خوزستان هم بعد از قم در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند وامید داریم که این روند در سال 92 و سال‌های بعد هم ادامه پیدا کند.
وی با بیان این‌که جوانان فکر نمی‌کردند روزی روحانیان با حضور در ورزشگاه‌ها، به سمت آنها بروند، گفت: جوانان دل‌های آماده‌ای دارند و منتظر هستند و از روحانیان و مبلغان استقبال گرم می‌کنند و با آنها رابطه صمیمانه برقرار می‌کنند.
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در گوشه و کنار برخی شبهه می‌کردند که این کار با شأن روحانیت سازگاری ندارد، ولی باید در جواب این افراد گفت، این اقدام نه تنها لطمه‌ای به روحانیت وارد نکرده بلکه شآن روحانیت را بالاتر برده است چون وظیفه مبلغان پاسخگویی به شبهات جوانان است و این حضور در میان جوانان بسیار پسندیده و اثربخش است.
وی با اشاره به این‌که ارتباط جوانان با روحانیت در بسیاری از مراحل زندگی آنها تأثیرگذار است، افزود: وقتی جوانان در ورزشگاه‌ها با روحانیت ارتباط و انس می‌گیرند، این امر در روحیه آنها بسیلر تأثیرگذار است و بعد از مسابقه هم تلاش می‌کند این رابطه را حفظ کند.
پیش‌نمازی با بیان این‌که بسیاری از افراد هستند که مراجعه می‌کنند و علاقه دارند در چنین گروه‌هایی شرکت کنند، ابراز داشت: اگر این افراد جذب شوند و آموزش مربی‌گری برای آنها برگزار شود تا بتوانند با آمادگی در این برنامه‌ها شرکت کنند، این امر در تبلیغ آنها بسیار مؤثر است.
وی تصریح کرد: باید برنامه‌ای ترتیب داده شود تا مبلغان در اردوها و سفرهای ورزشی نیز حضور پیدا کنند و انس با جوانان را قبل و بعد از دیدار ورزشی هم داشته باشند تا بتوانند تأثیر بیشتر و عمیق‌تری در جوانان بگذارند.
معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان در پایان با اشاره به این که حضور روحانیان در ورزشگاه‌ها دستاوردهای خوبی را به ارمغان آورده است، گفت: مبلغان در مسابقه بین تیم‌های ملی ایران و لبنان، در ورزشگاه آزادی حضور پیدا می‌کنند./907/پ202/ی
ارسال نظرات