۲۵ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۶۱۷۱۶
آیت الله مکارم شیرازی:

کاندیداها وعده دروغ به مردم ندهند/ انتخابات باید پرشور و دشمن شکن باشد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و پرهیز از هرگونه اختلاف در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به کاندیداهای انتخابات توصیه کرد: وعده دروغ ندهید، دیگران را تخریب نکنید، مردم را نسبت به آینده کشور مایوس و بدبین نکنید.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) به تبیین فضائل و مناقب این بانوی بزرگوار پرداخت.
 
این مرجع تقلید خطبه فدکیه را سند حقانیت شیعه دانسته و انحراف از مسیر ترسیم شده توسط پیامبر گرامی اسلامی را علت اصلی مشکلات مسلمانان دانست.
 
این مرجع تقلید در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و با بیان این که دولتمردان برخی کشورهای اسلامی در خواب غفلت به سر می برند، تصریح کرد: آنها دشمنان اصلی را کنار گذاشته و به تفرقه و اختلاف افکنی بین مسلمانان و مذاهب اسلامی روی آورده اند و اخیرا نیز مفتی عربستان مبارزه با شیعیان را امری لازم عنوان کرده است که باید از این فتوا و برای گوینده آن تاسف خورد که جنگ با دشمن اصلی را رها کرده و جنگ با دوستان را به جای آن گذارده اند.


این مرجع تقلید با اشاره به ارسال سلاح از سوی برخی کشورهای اسلامی و حکام مرتجع منطقه به سوریه، تاکید کرد: اینها تصور می کنند که با ارسال سلاح به سوریه و کشتار در این کشور به اسلام خدمت می کنند.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که حقایق سوریه به صورت وارونه منعکس می شود، تصریح کرد: سلطه رسانه های غربی فاسد اجازه نمی دهد حقایق روشن شود.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر هوشیاری همگان در آستانه انتخابات گفت: باید از هر گونه اختلاف و تفرقه پرهیز شود، نکند به گونه ای شود که ما مشغول درگیری و اختلاف و تخریب یکدیگر شویم و دشمنان ما در گوشه ای بنشینند و ابراز خوشحالی کنند.
 
وی با بیان این که انتخابات باید پرشور و دشمن شکن و در عین حال سالم، صادقانه و تؤام با راستی و صداقت باشد، به کاندیداهای انتخابات توصیه کرد: وعده دروغ ندهید، دیگران را تخریب نکنید، مردم را نسبت به آینده کشور مایوس و بدبین نکنید.
 
حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اخیرا در برخی جراید نوشته شده بود که بنا است از طرف میراث فرهنگی میتینگی به نام جشن تقدیر از دست اندرکاران سفرهای نوروزی گرفته شود و صدهزار نفر را در ورزشگاه جمع و هشتصد میلیون هزینه آن کنند.
 
این مرجع تقلید افزود: صادقانه بگویید می خواهیم میتینگ انتخاباتی بگیریم و از خودتان هزینه کنید چرا بیت المال را می خواهید خرج کنید، والله این نه مصلحت شما و نه مصلحت مردم و نه مصلحت کشور و انقلاب است؛ امیدواریم همه عاقلانه بیندیشیم و مسیر صحیح را ادامه دهیم./924/پ201/ج

ارسال نظرات