۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۵۸۶۳۴

کسب رتبه اول علمی از سوی طلاب حوزه علمیه مرند

خبرگزاری رسا ـ طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند در بخش آموزش نیم سال اول تحصیلی، رتبه اول علمی را در میان مدارس استان آذربایجان شرقی کسب کردند.
کسب رتبه اول علمی از سوی طلاب حوزه علمیه مرند

حجت الاسلام غلامرضا انامق‌نژاد، مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: بنا به اعلام مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی؛ طلاب این مرکز علوم دینی توانستند رتبه اول علمی در بخش آموزش نیم سال اول تحصیلی را کسب کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) شهرستان مرند در بخش آموزش نیم سال اول تحصیلی، رتبه اول علمی را با معدل 21/13 از 15 نمره در میان مدارس استان کسب کردند که معدل مدرسه به انضمام نمرات پژوهشی، 94/17 محاسبه شده است.

 

حجت الاسلام انامق‌نژاد با بیان این‌که طلاب این مرکز علوم دینی همه ساله در کارگاه‌های آموزشی روش مطالعه شرکت می کنند، اظهار داشت: در ابتدای سال تحصیلی، جلسات متعددی جهت آموزش روش مطالعه از دیدگاه علما و بزرگان که از کتاب و سنت اخذ می شود، برگزار شد.

 

وی افزود: اوقات متعددی برای مشاوره خصوصی به طلاب برای آموزش نحوه مطالعه طلاب، اختصاص داده شده، همچنین در برنامه های آموزشی این حوزه، پژوهش از اهمیت فوق العاده برخوردار است، که حاصل تلاش و جدیت طلاب مرند در نتایج امتحانات نیم سال اول تحصیلی مشاهده شد.

 

مدیر حوزه علمیه صاحب‌الزمان(عج) شهرستان مرند از تشکیل گروه‌های پرسش و پاسخ در این مرکز علوم دینی خبر داد و گفت: این طرح در راستای رشد کیفی تحصیل و رفع اشکالات درسی و همچنین فعال شدن ذهن کاوشگر طلبه، با موضوعات مختلف و همچنین زمان، مکان و افراد مشخص، تشکیل اجرایی می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: میانگین نمرات طلاب در امتحانات خرداد سال تحصیلی 90-89 حوزه علمیه مرند 43/12 بود که با برنامه‌ریزی‌های منسجم آموزشی معدل امتحانات نیم سال اول در سال تحصیلی 91-90 به 11/18 رسید. این در حالیست که طلاب این مرکز در جریان المپیاد علمی سال گذشته توانستند بالاترین درصد پذیرفته شدگان به مرحله دوم در استان، رتبه دوم از میانگین امتیاز نهایی، رتبه اول در میان کل پایه سوم و رتبه سوم در میان کل پایه اول استان را کسب کنند.

 

حجت الاسلام انامق‌نژاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری اردوی 9 روزه به مشهد مقدس خبر داد و گفت: متولیان برگزاری اردو از فرصت ها استفاده کرده و در برهه های مختلف مسافرت، اعم از داخل کوپه ها، درون اتاق ها و ... برای جهت دهی به برنامه ها و تصحیح و تقویت انگیزه ها و وسعت افق دید و بینش های طلاب استفاده می کرد.

 

وی زیارت بارگاه منور حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، زیارت امامزاده یاسر و ناصر، بازدید از موزه های حرم رضوی، زیارت قبور علمای مدفون در حرم به همراه شرح حال ایشان، بازدید از نمایشگاه های زیارت و «از هبوط تا ظهور» و همچنین بازدید از منطقه بازسازی شده عملیات کربلای 5 از جمله برنامه های این اردو بوده است./935/ت303/ب

ارسال نظرات