۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۳۹۱۰۲
در نشستی خبری؛

برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان قم تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب از برگزاری بیش از 570 برنامه در هفته دفاع مقدس در استان قم خبر داد.
فرمانده سپاه علي‌بن ابيطالب قم سردار مهدي مهوي‌نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار مهدی مهدوی نژاد، رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نشست خبری که امروز پیش از ظهر با حضور خبرنگاران برگزار شد، از آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس از 31شهریور خبر داد و گفت: بیش از 570 عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

وی دلیل برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس را آگاهی دادن به مردم به ویژه جوانان عنوان کرد و افزود: سپاه خود را موظف می‌داند با بیانی نرم و شفاف و با بهره‌گیری از امکانات به سؤالات  و شبهات جوانان پاسخ بگوید و مقام شهدا و صحنه‌های بی‌بدیل هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد.

فرمانده سپاه علی‌بن ابیطالب قم در ادامه افزود: انقلاب در راه پیروزی جوانان خود را فدا کرد و خون‌ها داد و لحظه‌ای با اشغالگران سازش نکرد و حتی یک وجب از خاک خود را به بیگانگان نداد و زیبایی‌های بسیاری را خلق کرد که هیچ‌کس به غیر از خداوند نمی تواند این زیبایی ها را به تصویر بکشد.

سردار مهدوی‌نژاد با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که فرمودند «ما از حرکات خود حتی لحظه‌ای نادم و پشیمان نیستیم، ما در جنگ تحمیلی انقلاب خود را به سراسرجهان صادر کردیم و شناساندیم»، گفت: هشت سال دفاع مقدس ثمرات زیادی را برای انقلاب و کشور عزیزمان به ارمغان آورده است که یکی از مهم‌ترین ثمرات آن ایستادگی و مقاومت در برابر تحریم‌ها و زورگویی‌های غرب است.

وی شناخت دوستان و دشمنان، شکست دو ابرقدرت شرق و غرب، مقاومت و پایمردی مردم و مقابله با دشمنان را از آثار دیگر دفاع مقدس و انقلاب اسلامی دانست و افزود: امروز موج بیداری اسلامی ایجاد شده، تحقق فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و نوعی صدور انقلاب اسلامی ایران به سراسر جهان است.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: عنوان روز اول به نام بصیرت، شجاعت و ولایت، روز دوم دانش‌آموزان، نوآوران و دانشمندان، روز سوم جوانان، آمادگی دفاعی و سربازان، روز چهارم زنانف ارزش‌های اسلامی و پایداری ملی، روز پنجم وحدت، استکبارستیزی و بیداری اسلامی، روز ششم رزمندگان، جهادگران و فرماندهان و روز هفتم شهادت، کرامت و عزت انتخاب شده است.  

سردار مهدوی‌نژاد به برگزاری همایش تبیین حماسه بزرگ عملیات ثامن‌الائمه و تجلیل از فرماندهان شهید این عملیات اشاره کرد و گفت: این همایش روز چهارشنبه پنجم مهرماه با حضور خیل عظیمی از بسیجیان در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار و از فرماندهان شهید عملیات ثامن‌الائمه در این همایش تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه روز جمعه 31 شهریور بعد از نماز مغرب و عشاء، نمایشگاه یاد یاران در حدفاصل کوه خضرنبی و مسجد جمکران برگزار خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هرساله یک عملیات بازسازی و در معرض دید علاقمندان قرار می‌گیرد، امسال عملیات محرم مورد بازسازی قرارگرفته و برای مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس از افتتاح مراسم نمایشگاه دفاع مقدس همراه با اقامه نماز مغرب‌وعشاء به امامت حضرت آیت‌الله نوری همدانی خبر داد و افزود: این نمایشگاه با سخنرانی آیت‌الله نوری آغاز و تا یک هفته از ساعت 16:30 تا 23 ادامه خواهد داشت.

سردار مهدوی‌نژاد، دیدار و بیعت با مراجع تقلید، دیدار از خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران و تجلیل از خانواده‌های آنها، برگزاری همایش‌های مختلف از بیداری اسلامی، برگزاری همایش ترویج گفتمان امام و رهبری، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری همایش زنان ایثارگر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نهضت روشنفکری و بسیاری موارد دیگر را از  برنامه‌های دیگر سپاه در هفته دفاع مقدس دانست. /907/پ202/ی

ارسال نظرات