۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۱۲۰۰۱۴
نویسنده کتاب نهضت امام خمینی:

فتنه 88 عمیق‌تر و سخت‌تر از دوران هشت سال دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی گفت: فتنه 88 از دوران جنگ تحمیلی سخت تر و عمیق تر بود و همه ابر قدرت و نیروهای ضد انقلاب با اتحاد کامل پشت سر سران فتنه ایستاده بودند و حتی برخی از چهره های مبارز نیز در این صحنه حضور پیدا کرده بودند که موجب گمراهی برخی مردم شد.
سيد حميد روحاني، رييس بنياد تاريخ پژوهي ايران معاصر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حمید روحانی، نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره)، پنج‌شنبه، هشتم دی در جمع روحانیان و طلاب مقطع سطح و خارج مرکز جامع علوم اسلامی در بیان تاریخ انقلاب گفت: در اواخر دوران پهلوی، نابودی و تمسک به هر کاری دو راه پیش روی شاه بود که رژِیم برای حفظ قدرت در ایام محرم به منزل امام حمله و ایشان را دستگیر کردند.

وی با بیان شجاعت امام راحل اظهار داشت: ماموران همراه ایشان یک دلهره عجیب و ترس فراوانی داشتند تا جایی که حتی امام آنان را دلداری می دادند.

این مبلغ معارف دینی با بیان این که دشمنان قصد داشتند شاه را فردی دوستدار مردم و مستضعفین نشان بدهند، ابراز داشت: دستگیری امام و قتل عام مردم این نقشه دشمن را برهم زد و چهره واقعی رژیم را نمایان کرد.

وی تهمت زدن و دروغ بستن به مردم مبنی بر این که برای حمایت از فردی پول دریافت کرده‌اند را حربه سوم شاه عنوان و خاطرنشان کرد: این توطئه آبرویی برای رژیم پهلوی نگذاشت و بعد از انتشار این افتراء تحلیل های فراوانی مطرح شد.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که شاه بعد از نا امیدی از کشتار فراوان مردم، حکومت نظامی اعلام کرد، بیان داشت: این حکومت نظامی نشان‌دهنده ضعف رژیم و بی اثر بودن نقشه های قبلی بود.

وی در ادامه افزود: رژیم پهلوی برای صحت سخنان خود طیب را دستگیر کرد تا اعلام کند من از امام پول گرفتم تا تظاهرات علیه شاه و به نفع امام برپا کنم.

نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) با بیان این که در جامعه، طیب به عنوان فردی چاقوکش و باج‌گیر مطرح بود، اظهار داشت: البته صحت این سخنان را نمی‌دانم ولی ایشان فردی دوستدار اهل بیت و مرتبط با روحانیان مبارز بود که اسنادش در ساواک موجود است و با وجود شکنجه های فراوان حاضر به تهمت زدن به امام نشد.

وی با اشاره به این که در برخی محافل مطرح است که اعلام چهار عالم بزرگوار مبنی بر مرجعیت امام راحل موجب حفظ جان امام خمینی(ره) شد، ابراز داشت: این سخن برگرفته از عدم بینش سیاسی است و امام قبل از اعلام این بزرگان، مرجعیتشان ثابت بود و اصلا رژیم شاه تعرض به جان امام را در ذهن خود تصور نداشت.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که امام می‌دانستند رژیم های دیکتاتوری از دو حربه کشتار و افتراء برای نابودی معترضان استفاده خواهند کرد، گفت: امام با هوشیاری کامل و اعطای روحیه عاشورایی و بیدارسازی مردم این دو حربه را از رژیم پهلوی گرفتند و شاه را بی سلاح کردند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به این که در جنگ تحمیلی، دشمن با امکانات فراوان و همراهی بسیاری از کشورها علیه نظام اسلامی حمله ور شد، ابراز داشت: روحیه شهادت طلبی، ایمان، نداشتن ترس از مرگ، بیداری و آگاهی دو سلاح مردم بود که با آن در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: فتنه 88 از دوران جنگ تحمیلی سخت تر و عمیق تر بود و همه ابر قدرت و نیروهای ضد انقلاب با اتحاد کامل پشت سر سران فتنه ایستاده بودند و حتی برخی از چهره های مبارز نیز در این صحنه حضور پیدا کرده بودند که موجب گمراهی برخی مردم شد.

وی با اشاره به شخصیت برخی از سران فتنه گفت: عده ای به آنها القا کرده بودند که زمان سخنان امام تمام شده و مردم دیگر وفادار به نظام و روحانیت نیستند و همین القائات موجب گمراهی آنان شد.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که فتنه 88 پایان پذیرفته است، تاکید کرد: استکبار جهانی آرام نگرفته و در حال طراحی فتنه های بعدی هستند./921/پ202/ع

ارسال نظرات