۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۹۳۴
نویسنده کتاب نهضت امام خمینی:

امام در برابر اهانت ها عکس العملی خدایی داشت

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) در جمع روحانیان و طلاب مرکز جامع علوم اسلامی گفت: امام راحل برای این که از قبل برخی حوادث را پیش‌بینی می کردند همیشه نسبت به حوادث مختلف آمادگی کامل داشتند.
دکتر سيد حميد روحاني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدحمید روحانی، پنج شنبه، 24 آذرماه در جمع روحانیان و طلاب مقطع سطح و خارج مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به تحولات کشور قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در آن دوران آمریکا برای حفظ منافع خود ترجیح می داد برای حفظ ایران بر شاه فشار بیاورد ولی محمدرضا قول مساعدت اوضاع را داده بود.

وی با بیان این که آمریکا تصور درستی از اسلام نداشت و اسلام را برای استکبار مضر نمی‌دانست، ابراز داشت: استکبار جهانی امروز به خوبی اسلام را درک و هرجا سخنی از اسلام باشد به صورت جدی به مبارزه با آن می‌پردازند.

نویسنده کتاب نهضت امام خمینی(ره) در بیان تاریخ انقلاب با اشاره به این که امام خمینی(ره) از فرصت ها بهترین بهربرداری را داشتند، اذعان داشت: در سالی که شهادت امام صادق(ع) مصادف عید نوروز بود امام بیانیه‌ای صادر کردند که امسال عید نداریم و برای ضربه به رژیم در شهادت امام صادق(ع)عزاداری خواهیم کرد.

وی با بیان این که برخی از سخنان امام راحل در دوران قبل پیروزی انقلاب برای عده‌ای تعجب‌آور و غیر قابل تصور بود، اظهار داشت: آینده‌نگری یکی دیگر از ویژگی های ایشان بود. امام برای این که از قبل برخی حوادث را پیش‌بینی می‌کردند در صورت وقوع حوادث مختلف، با آمادگی کامل برخورد می کردند مانند جریان مدرسه فیضیه که برخی از علما درب‌های خانه هایشان را بسته بودند اما امام راحل درب منزل را بر روی زخمی ها و طلاب گشوده بودند.

وی با اشاره به این که شاه در بین عوام برای خود جلوه‌ای درست کرده بود و حتی برخی از روحانیان شاه را شیعه می دانستند و مبارزه با آن را مثبت ارزیابی نمی‌کردند، بیان داشت: افشاگری و معرفی چهره واقعی شاه برای امام راحل اهمیت فراوانی داشت.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که محمدرضا شاه گمان می کرد که با حمله به فیضیه همانند حمله پدرش به مسجد گوهرشاد رعب و وحشت در بین مردم ایجاد می شود و تا سال های متمادی کسی جرات حرف زدن را پیدا نخواهد کرد گفت: اگر سخنان و حرکات امام راحل نبود رژیم شاه به هدف خود می رسید و رعب و وحشت در بین مردم ایجاد می‌شد.

وی با اشاره به این که در ابتدا رژیم شناخت کافی نسبت به امام راحل نداشت و گمان می کرد با اهانت به امام، ایشان از موضع‌گیری‌هایشان دست خواهند کشید، گفت: رژیم با پخش بیانیه، اهانت‌های ناموسی به حضرت امام روا می‌داشت ولی ایشان در برابر این اهانت ها عکس العملی خدایی داشت.

این نویسنده کتاب‌های تاریخی، اهانت، تهدید و سرکوب را از راهکارهای مبارزه رژیم با امام راحل برشمرد و افزود: امام با تمام این مشکلات ایستادگی کردند و با بیانیه‌های گوناگون حقایق را روشن می‌کردند.

وی با بیان این که آمریکا در این فکر بود که ایران همانند ترکیه و مصر فعلی با همان اسکلت تغییر ظاهری کند، بیان داشت: رژیم برای حل مشکلات پیشنهاد داده بود که اعتراضی نسبت به شخص شاه و رژیم غاصب اسرائیل صورت نگیرد و این شعار «اسلام در خطر است» حذف شود ما به سخنان ملت گوش خواهیم داد اما امام راحل با هوشیاری کامل این توطیه را خنثی کردند./921/پ202/ع

ارسال نظرات