۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۸۸۹۰۳
سلیمی:

حضرت عبدالعظیم حسنی مورد علاقه همه شیعیان جهان هستند

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این که ویژه برنامه های گرامیداشت روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از روز یکشنبه آغاز می شود، گفت: ایشان مورد علاقه همه شیعیان جهان هستند.
عباس سلیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه تهران ضمن تبریک روز دانشجو گفت: نماز جمعه از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا در روایات آمده است که هرگاه مؤمنی به سوی نماز جمعه حرکت کند، خداوند دلهره های او را در قیامت کاهش داده و او را به سوی بهشت رهنمون می شود.

وی با بیان این که ویژه برنامه های گرامیداشت روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از روز یکشنبه هفته جاری آغاز می شود، اظهار داشت: این برنامه های خوب و متنوع تا روز شنبه 24 آذرماه و مصادف با سالروز میلاد امام حسن عسکری(ع) ادامه خواهد داشت.

سلیمی ضمن دعوت از همه مردم برای حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) و شرکت در ویژه برنامه های هفته گرامیداشت میلاد ایشان عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نه تنها مورد علاقه شیعیان تهران و شهرری، بلکه مورد علاقه همه شیعیان هستند؛ ایشان تنها امام زاده ای بودند که امام هادی(ع) زیارتشان را به مثابه زیارت امام حسین(ع) در کربلا دانسته اند؛ همچنین رهبر معظم انقلاب نیز به برکت وجود ایشان در شهر ری، شهر ری را قبله تهران نامیدند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: از سال 1369 که بر اساس حکم رهبر معظم انقلاب، تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) به آیت الله محمدی ری شهری سپرده شد، شاهد اقدامات بسیار خوبی در این آستان هستیم؛ در حال حاضر مراکز علمی و فرهنگی متعددی در این آستان در خدمت زائران بزرگوار است؛ از مهد کودک، راهنمایی و دبیرستان حکمت تا دانشگاه علوم و حدیث و حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم(ع)، مرکز قرآنی، کتابخانه، موزه، تالار علم، آسمان نما و مرکز نجوم و مواردی دیگر در خدمت مردم هستند.

وی مطرح کرد: تنها در مرکز آموزش قرآن کریم این آستان، سالیانه بیش از 4 هزار نفر از نوجوانان و جوانان تحت آموزش قرار می گیرند و آستان مقدس نیز با پذیرش بیش از 10 میلیون نفر از زائران به برکت وجود روحانیون دلسوز و بانوان فاضله حوزوی در مراکز پاسخگویی به سؤالات شرعی و مشاوره در امور خانواده در خدمت مردم به ویژه جوانان است.

سلیمی یادآور شد: همچنین مرکز درمانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تحت عنوان «دارالشفاء» سالیانه به بیش از 750 هزار نفر از مردم خدمات ارائه می کند.

معاون آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان این که امسال هفته فرهنگی شهر ری دقیقاً منطبق با سالروز ولادت ایشان برگزار می شود، تأکید کرد: خاضعانه از همه مردم دعوت می کنیم تا با حضور در این آستان مقدس و شرکت در ویژه برنامه های این هفته،  با مراکز علمی و فرهنگی این آستان و کارگاه ساخت ضریح حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آشنا شوند./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات