۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۸۸۷۴۴
آیت‌الله محمدی ری شهری تأکید کرد؛

ضرورت هجرت مبلغان به مناطق نیازمند

آیت‌الله محمدی ری شهری خدمت به مردم را بسیار با ارزش دانست و گفت: طلاب و روحانیان پس از مدتی که تعلیم می بینند باید به شهرهایی که نیاز به مبلغ دارد هجرت کنند.
توصیه‌‌های آیت‌الله ری‌شهری پیش از آغاز درس خارج فقه

آیت‌الله محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت هجرت علما و فضلای متنفذ از قم به سایر شهرها، گفت: تا حدی که طلاب و روحانیان آمادگی تبلیغ و خدمت به مردم را پیدا کنند لازم است در شهر مقدس قم به تحصیل ادامه دهند.

وی افزود: البته نمی‌شود قم از حضور علما، مدرسان و فضلای متنفذ خالی بماند اما بسیاری از افراد می‌توانند پس از کسب علم از شهر مقدس قم در راستای تبلیغ معارف دینی به سایر شهرها هجرت کنند.

آیت‌الله محمدی ری شهری خدمت به مردم را بسیار با ارزش دانست و ابراز کرد: با توجه به شرایط کنونی کسانی که قدرت هدایت و تبلیغ دارند واجب عینی است تا به مناطقی که به وجود مبلغ نیاز دارند هجرت کنند.   

نماینده مجلس خبرگان رهبری در خصوص هجرت آیت‌الله حق شناس به تهران، اظهار داشت: آیت‌الله حق شناس از جایگاه و موقعیت بسیار بالایی برخوردار بودند و از نظر فضل، هوش و ذکاوت این امکان را داشت که از مراجع تقلید شوند اما زمانی که آیت‌الله بروجردی به ایشان دستور می‌دهند که برای تبلیغ به تهران بروند آن مرحوم بدون توجه به جایگاه و موقعیت خویش به تهران هجرت می‌کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: آیت الله حق شناس از دوستان نزدیک امام راحل بودند زمانی که از امام سوال کردند اگر شما به جای من بودید در مقابل دستور آیت الله بروجردی چه می‌کردید امام راحل فرمودند: به جدم قسم به تهران می رفتم و وظیفه خود می‌دانستم بروم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان پس از مدتی که تعلیم می بینند باید به شهرهایی که نیاز به مبلغ دارند هجرت کنند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات