۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۵۵۸۷۴
آیت الله مهدوی:

روحانیان با دلایل عقلی مطالب دینی را به مردم منتقل کنند

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر و موقعیت فعلی که دشمن به کشور هجوم فرهنگی آورده است، باید با دلایل عقلی و با بیان روز مطالب دینی را به مردم منتقل کنیم تا مؤثر واقع شود.
آیت الله مهدوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه تفسیر قرآن امروز که در مدرسه صدر بازار برگزار شد، گفت: ذاتی که خراب باشد با معجزه هم متأثر نمی شود.

وی در ادامه تفسیر سوره اسراء آیه صد و یکم را که می فرماید«وَلَقَدْ آتَیْنَا مُوسَى تِسْعَ آیَاتٍ بَیِّنَاتٍ فَاسْأَلْ بَنِی إِسْرَائِیلَ إِذْ جَاءَهُمْ فَقَالَ لَهُ فِرْعَوْنُ إِنِّی لأظُنُّکَ یَا مُوسَى مَسْحُورًا» تلاوت کرد و افزود: نُه آیه روشنی که به حضرت موسی(ع) داده شده است و بین علما اختلاف وجود دارد که در بین زیاد بودن معجزات ایشان، کدامینشان منظور است؛ برخی گفته اند این نُه معجزه آن هایی است در تقابل با فرعون از آن ها استفاده شده است.

آیت الله مهدوی اظهار کرد: یکی از مطالبی که در آیه صد و دوم سوره اسراء که می فرماید«قَالَ لَقَدْ عَلِمْتَ مَا أَنْزَلَ هَؤُلاءِ إِلا رَبُّ السَّمَاوَاتِ وَالأرْضِ بَصَائِرَ وَإِنِّی لأظُنُّکَ یَا فِرْعَوْنُ مَثْبُورًا» برای طلاب و روحانیان قابل استفاده است، این است که در مواجهه با مخالفان از دلایل عقلی استفاده کنند؛ دلیل عقلی قابل پاسخ نیست؛ در مسأله حجاب بنده با دلایل عقلی و روانشناختی افراد مخالف حجاب را به سکوت واداشتم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: در حال حاضر و موقعیت فعلی که دشمن به کشور هجوم فرهنگی آورده است، باید با دلایل عقلی و با بیان روز مطالب دینی را به مردم منتقل کنیم تا مؤثر واقع شود.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان تبیین کرد: ذاتی که خراب باشد با معجزه نیز تأثیر نمی پذیرد و این مسأله از برخورد حضرت موسی(ع) و فرعون کاملاً نمایان است؛ اگر دقیق ترین دلایل و حتی معجزه از سوی یک طلبه برای مردم آورده شود، مطمئناً عده ای هستند که آن را نمی پذیرند از اینجا متوجه می شویم که مشکل از پشتوانه قطعی مطلب نیست بلکه مشکل از شنونده ای است که ذاتش خراب است./867/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات