۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۵۵۵۸۷۳
امام جمعه قهستان:

اسلام با ولادت حضرت زهرا به زن شخصیت داد

امام جمعه قهستان گفت: با ولادت حضرت زهرا(س)، آن فرهنگ جاهلیت از بین رفت و اسلام به زن شخصیت داد و باید این شخصیت را حفظ کنیم، در طول تاریخ دشمنان اسلام با شهادت و قتل عام تلاش کردند تا اسمی از فاطمه(س) و سادات باقی نماند.
خزاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام مصیب خزاعی، امام جمعه قهستان شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) و وداع با پيكر مطهر شهيد گمنام در روستای كوشكک شهرستان درميان اظهار داشت: مردم شهرستان درمیان و قهستان در هشت سال دفاع مقدس فعالیت های خوبی داشتند و بخش قهستان در دوران دفاع مقدس 120 شهید را تقدیم نظام اسلامی کرده است.

وی با بیان اینکه روستای کوشکک در دوران دفاع مقدس بیش از 100 نفر رزمنده داشته و 10 شهید نیز تقدیم نظام کرده است، گفت: مردم این روستا با ایمان و همواره در انقلاب در خط مقدم بودند و سنگ تمام گذاشتند.

امام جمعه قهستان افزود: در گذشته، اسلام هیچگونه ارزشی نسبت به زن و دختر قائل نبود اما با ولادت حضرت زهرا(س) این فرهنگ تغییر کرد و پیامبراکرم(ص) احترام زیادی به دختر خود داشتند.

حجت الاسلام خزاعی تصریح کرد: در روایات متعدد آمده است که دختر مایه رحمت است و این دختر وقتی مادر می شود بهشت در زیر پای وی است و امام راحل نیز می فرمایند از از دامن زن، مرد به معراج می رود.

وی ادامه داد: با ولادت حضرت زهرا(س)، آن فرهنگ جاهلیت از بین رفت و اسلام به زن شخصیت داد و باید این شخصیت را حفظ کنیم، در طول تاریخ دشمنان اسلام با شهادت و قتل و عام تلاش کردند تا اسمی از فاطمه(س) و سادات باقی نماند.

امام جمعه قهستان با بیان اینکه برای انقلاب شهدای زیادی را تقدیم کردیم تا یک وجب خاک کشور به بیگانه ندهیم، خاطرنشان کرد: امروز در بسیاری از کشورهای اسلامی، سادات رهبری آن کشور را بر عهده دارند.

حجت الاسلام خزاعی با بیان اینکه امروز دشمن در اطراف کشور پایگاه دارد و امنیت را دچار خدشه کرده است، اظهار کرد: باید بیعت مجددی با شهدا داشته باشیم، دست از علی زمان برنداریم و پشتیبان ولایت فقیه و دشمن شناس باشیم./880/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات