۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۵۴۳۶۲۷
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

الگوگیری از سیره علمی و عملی ائمه معصومین راه تحکیم کانون خانواده است

معاون فرهنگی اجتماعی تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر ضرورت الگوگیری از سیره و سنت اهل بیت(ع)، گفت: با الگوگیری از سبک زندگی بزرگان دین و ائمه معصومین(ع) می توان کانون خانواده ها را در برابر آسیب های اجتماعی مصون ساخت و در تربیت فرزندان نقش آفرین شد.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی اجتماعی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به گسترش آسیب های اجتماعی و اینکه بسیاری از آسیب ها کانون خانواده ها را هدف قرار می دهند، بیان داشت: مهم ترین راه مقابله نهادینه سازی ارزش های دینی است.

وی با بیان اینکه ملاک قرار دادن ارزش های دینی بسیاری از رفتارها و اعمال انسان ها را اصلاح می کند، افزود: تبیین این مهم می تواند بسیاری از اعمال را همچون توجه به وظایف هر فرد در زندگی فردی و اجتماعی و جایگاه او در تربیت فرزند مورد توجه قرار دهد.

حجت الاسلام غلامی تأکید کرد: با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و فضای مجازی بسیاری از اختلافات در خانواده ها که منجر به فروپاشی کانون خانواده ها می شود، همین فضای مجازی است و آموزش استفاده صحیح از فضای مجازی جلوی ناهنجارها را می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه مادران و پدران باید الگوی فرزند باشند چراکه نقش تربیتی بسزایی در این راستا دارند، ادامه داد: والدین با وقت گذاشتن برای خانواده و فرزند می توانند آنان را از دنیای مجازی دور سازند و در این راستا باید از شیوه های اسلامی تربیتی بهره مند شد.

معاون فرهنگی اجتماعی تبلیغات اسلامی لرستان اظهار داشت: وقتی در کانون خانواده ها ارزش های دینی و اسلامی ملاک قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و اختلافات کاهش می یابد و کانون خانواده فضایی امن برای تربیت فرزندان می شود.

وی با تأکید بر ضرورت حفظ حرمت ها در کانون خانواده ادامه داد: این مهم در تربیت فرزند نقش بسزایی دارد و در کنار آن باید مرز بین محرم و نامحرم همواره مورد توجه قرار گیرد تا بتوان فرزندانی مؤمن و انقلابی تربیت کرد.

حجت الاسلام غلامی اعتماد داشتن به یکدگیر را از دیگر موارد تحکیم خانواده ها عنوان کرد و گفت: در یک خانواده همه اعضا باید به هم اعتماد داشته و طرفین را باور کنند تا بتوانند در حفظ این نهاد مقدس ایفای نقش کنند.

وی نادیده گرفتن ضعف های یکدیگر، ایثار در زندگی و پایبند بودن به ارزش ها و تعالیم دینی را از دیگر مواردی عنوان کرد که در کانون خانواده ها باید مورد توجه قرار گیرد و ادامه داد: این موارد در تربیت فرزندان نیز نقش آفرین است.

معاون فرهنگی اجتماعی تبلیغات اسلامی لرستان در پایان اظهار داشت: بهترین روش تحکیم کانون خانواده ها، تربیت صحیح فرزندان و جلوگیری از اختلاف و فروپاشی یک خانواده الگو گیری از سبک زندگی و سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) است./9459/ت303/ب1

ارسال نظرات