۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۵۳۳۲۱۵
معاون آموزش حوزه علمیه ایلام:

طلاب باید به مسائل سیاسی روز کشور و جهان آگاه باشند

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام گفت: دشمنان قصد دارند تا با نفوذ در حوزه که مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) و صادر کننده روحیه انقلابی و جهادی است طلاب را محصور در خواندن دروس حوزوی و پاسخگویی به مسائل شرعی و آنها را از احساس مسؤولیت داشتن نسبت به مسائل سیاسی کشور دور کنند.
طلبه انقلابی

حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون آموزش حوزه علمیه ایلام، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، اظهار داشت: رسالت طلبه ای که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، همان رسالت انبیای الهی است.

وی افزود: تبلیغ دین جزء وظایف اصلی و شاید بتوان گفت مهمترین ماموریت یک طلبه است که بایدآن را به نحو احسن اجرا کند و تمامی هوش و حواس خود را معطوف این هدف سازد.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: ابزارهایی که یک طلبه جهت ارتقای سطح کیفی تبلیغ می تواند از آنها بهره ببرد کسب علم، اخلاق و خلق و خوی حسنه و نیز تهذیب و تزکیه نفس است که با مراعات این سه می تواند مبلغی کار آمد باشد.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام ابراز داشت: طلاب و روحانیان باید در بطن جامعه باشند و تبلیغ دین را معطوف قشر خاصی از جامعه ندانند بلکه باید دایره تبلیغ را گسترش داد تا اقشار مختلف جامعه با مبانی و معارف الهی آشنا شوند.

وی با بیان اینکه طلبه باید دارای روحیه جهادی باشد، گفت: اگر طلاب و روحانیان روحیه انقلابی و جهادی داشته باشند و احساس تکلیف و مسؤولیت را در خود نهادنیه کنند قطعا تبدیل به عاملی بازدارنده در مقابل منکرات خواهند بود.

این مدرس حوزه تاکید کرد: دشمنان قصد دارند تا با نفوذ در حوزه که مرکز نشر معارف اهل بیت(ع) و صادر کننده روحیه انقلابی و جهادی است طلاب را محصور در خواندن دروس حوزوی و پاسخگویی به مسائل شرعی کنند و آنها را از احساس مسؤولیت داشتن نسبت به مسائل سیاسی کشور دور کنند.

حجت الاسلام سلیمی بیان داشت: کلام آیت الله مدرس که گفت؛ دیانت ما عین سیاست ماست، سیاست ما عین دیانت ماست باید سرلوحه کار طلاب و روحانیان باشد و نگذارند تا افرادی نالایق با نفوذ در بدنه تصمیم گیری کلان کشور مسیر مترقی انقلاب اسلامی را منحرف کنند.

وی اضافه کرد: یکی از مواردی که باید در تبلیغ، مبلغان بدان اهتمام داشته باشند بحث و تبیین امر به معروف و نهی از منکر است که از مولفه های اباعبدالله(ع) برای برپایی و قیام بزرگ عاشورا بود.

معاون آموزش حوزه علمیه ایلام عنوان داشت: نباید گذاشت که این فکر مسموم که نقشه شوم دشمنان انقلاب اسلامی است و به دنبال اشاعه اسلام سکولاریته شده هستند در حوزه ها رشد کند و باید با آن مقابله شود.

وی یادآور شد: یکی از مطالبات رهبری از طلاب آگاه بودن از مسائل سیاسی روز کشور و جهان است زیرا از اهداف دشمنان و در راس آنها آمریکا حذف روحانیت است چرا که انقلاب اسلامی ایران مولود حوزه علمیه است.

حجت الاسلام سلیمی در پایان گفت: باید مدارس علمیه برنامه ریزی کامل و دقیقی برای ورود طلاب به مسائل سیاسی و پاسخگویی به شبهات در این زمینه و همچنین ایجاد روحیه مطالبه گری در طلاب داشته باشد./۸۷۹/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات