۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۵۳۱۲۶۹
امام جمعه برج البراجنه بیروت:

لبنان بدون مقاومت به مستعمره اسرائیل مبدل می شود

امام جمعه برج البراجنه بیروت گفت: لبنان بدون مقاومت به مستعمره اسرائیل و ولایت تکفیری مبدل می شود.
حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد قبلان امام جمعه برج البراجنه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به اوضاع کنونی منطقه گفت: بدون شک بادهای منطقه قوی هستند و شگفتی های فراوانی را به همراه خواهد داشت. اگر همکان در خط ملی قرار نگیریم مطمئنا توان ایستادگی در برابر چالش ها را نخواهیم داشت.

وی افزود: همه لبنانی ها باید در راستای تحکیم وحدت داخلی و فعالیت برای پایان اختلافات تلاش کنند. مساله آوارگان سوری یکی از پرونده های مهم مورد اختلاف در لبنان به شمار می آید که باید از کشمکش و تصفیه حساب به دور باشد زیرا از پرونده های مهم و حساس محسوب می شود.

این روحانی لبنانی بر لزوم اقدام شجاعانه دولت در قبال بحران آوارگان سوری تأکید کرد و اظهار داشت: همه اقدامات باید در راستای مصالح ملی لبنان باشد. آوارگان سوری نیز باید به صورت امن به کشورشان بازگردند و همه بدانند که این یک مساله ای انسانی است نه سیاسی.

وی درباره تهدیدهای آمریکا علیه حزب الله تصریح کرد: تهدید و تحریم های آمریکایی و همچنین پرداخت پاداش مالی در قبال دریافت اطلاعات از رهبران حزب الله مساله جدیدی نیست و موجب شگفتی نمی شود به ویژه اینکه پروژه آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه ناکام مانده و محور مقاومت توانست بر باندهای تکفیری و تروریسم فائق آید.

حجت الاسلام قبلان نسبت به خواب غفلت پس از پیروزی بر تروریسم هشدار داد و خاطرنشان ساخت: تحولات کنونی در سوریه و عراق به ویژه تلاش برای جدایی اقلیم کردستان از عراق نشان دهنده عدم سکوت آمریکا و ادامه تلاش برای تجزیه منطقه به شیوه ها و با استفاده از امکانات مختلف است. ارائه طرح اسکان دائمی آوارگان در لبنان نیز با هدف جلب رضایت رژیم صهیونیستی و تحکیم امنیت آن صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تهدید آمریکا و همپیمانان آن به جنگ علیه لبنان به واقعیت می پیوندند بنابراین لبنانی ها باید خود را برای این دوران و مقابله با دشمنان بر اساس فعال سازی معادله دفاعی استراتژیک آماده کنند و در کنار مقاومتی بایستند که بزرگترین پروژه حمایت از لبنان در برابر رژیم صهیونیستی و حامیانش به شمار می آید.

امام جمعه برج البراجنه بیروت تأکید کرد که ما به عنوان سپر مقاومت خواهیم ماند چرا که لبنان بدون مقاومت به مستعمره اسرائیل و ولایت تکفیری مبدل می شود.

وی در بخش پایانی خطبه های نماز جمعه از مصالحه میان فتح و حماس استقبال کرد و گفت: گروه های فلسطینی بدانند که وظیفه آنها تلاش برای تحکیم برادری و مشارکت و همچنین وفاداری به مساله فلسطین است. مقاومت نیز امانتی نزد آنان محسوب می شود تا به وسیله آن فلسطین را به جایگاه اصلی خود با پایتختی قدس بازگردانند./980/ب901/د

ارسال نظرات