۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۵۲۷۱۲۷
حجت الاسلام والمسلمین رشاد:

شهید حججی سند دوام و پایداری انقلاب اسلامی است

عضو شورای عالی حوزه علمیه تهران گفت: امروز افرادی هستند که بهتر از نسل اول و دوم از انقلاب دفاع می کنند، وجود شهید حججی سند دوام، تداوم و پایداری انقلاب و آرمان های امام است.
حجت الاسلام رشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر رشاد عضو شورای عالی حوزه علمیه تهران در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت شهید محسن حججی با عنوان «نشست ادبی چله کوچ چلچله» که عصر امروز پنج شنبه در مجموعه فرهنگی شهدای سرچشمه برگزار شد با بیان اینکه شهید حججی یک شخص گمنام بود، گفت: وی آرزو می کرد در دفاع از حرم اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) سر بدهد و اینگونه شهره آفاق شد، کمتر شهیدی داریم که به این نحو مردم او را دوست داشته باشند.
 
وی افزود: این جوان یک حقیقت و باطن مورد توجه خداوند داشته است، باطنش سبب جلوه شدن او شد، در اسلام فرا گرفتیم که هرچه انسان با اخلاص و بی ریا اجر و ثواب بیشتر داشته و مورد توجه خداوند قرار می گیرد.

متولی مدرسه علمیه امام رضا(ع)، گفت: وجود این جوان نشان از این است که هرچه ریاستیزتر و خالص تر باشیم بیشتر مورد توجه دیگران قرار می گیریم. رهبری اشاره داشتند این جوان با وجود خود نماد رویش در نسل سوم و چهارم انقلاب شد، او دوران مبارزات نسل اول و دوم را درک نکرده است، وی حتی از نسلی که در زمان دفاع مقدس در جبهه حضور داشتند نیز نبوده است.

وی افزود: شهید حججی جوان متعلق به نسل چهارم انقلاب است، باید توجه شود او چه میزان خودآگاهانه این مسیر جهاد را انتخاب می کند، وصیت به همسر و فرزندش، کیفیت خداحافظی از خانواده اش کاملا بیانگر این است که خودآگاه رفته است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه تهران اظهار داشت: با مردانگی در چنگ دشمن است ولی ملاحظه شد که هیچگونه ترسی ندارد، او را بسیار شکنجه کردند اما دشمنان گفتند که مقاومت او زیرشکنجه بسیار بالا بوده و آنی از شعارهای انقلابی و رجز خوانی درهنگام شکنجه کوتاه نیامد. سربریدنش را دیدیم. وقتی می خواستند مقداری از بدن او را برگردانند خانواده اش اشاره داشتند که ما کمتر از «ام وهب» نیستیم و آنچه در راه حق داده ایم پس نمی گیریم.

حجت الاسلام والمسلمین رشاد با بیان اینکه شهادت او پیام بزرگی دارد، تصریح کرد: نباید تصور کنیم انقلاب میراث دار ندارد، چه بسا امروز افرادی هستند که بهتر از نسل اول و دوم از انقلاب دفاع می کنند، وجود شهید حججی سند دوام و تداوم و پایداری انقلاب و آرمان های امام است./811/پ202/ب1

ارسال نظرات