۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۵۱۳۲۸۸
نماینده ولی فقیه در ایلام:

هدف تهاجم فرهنگی از بین بردن ارزش های دینی است

امام جمعه ایلام گفت: هدف از تهاجم فرهنگی از بین بردن باورها، کردارها و ارزش های یک جامعه است و دشمن امروز درصدد نابودی همین سه مولفه مهم در جامعه است.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، عصر امروز در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و انفجار اطلاعات در قرن اخیر مساله تهاجم فرهنگی نمود بیشتری پیدا کرده است.

وی افزود: جایگزینی فرهنگ غربی با فرهنگ خودی به شکلی هوشیارانه که سبب این شود یک ملت و جامعه را نسبت به فرهنگ خود بیگانه و مطیع غرایز بیگانگان کند تهاجم فرهنگی است و این همان نقشه دشمنان ما است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: هدف از تهاجم فرهنگی از بین بردن باورها، کردارها و ارزش های یک جامعه است و دشمن امروز درصدد نابودی همین سه مولفه مهم در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه ابرازهای مختلفی امروزه برای تهاجم فرهنگی در دسترس است، گفت: ابزارهایی مانند رسانه های جمعی، اینترنت، شبکه های ماهواره ای، میدان های بین المللی ورزشی، ابزارهای ادبی و استفاده ابزاری از زنان در تهاجم فرهنگی نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: ترویج بی حجابی و بدحجابی و ازدواج سفید نمونه هایی از فعالیت های دشمنان برای برای از بین بردن فرهنگ ناب اسلامی جامعه است که هر لحظه در تلاشند با استفاده از وسائل و ابزارهای مختلف ضد ارزش ها را به ارزش تبدیل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: بالابردن توان رقابتی صنایع اطلاعات و سرگرمی در مقابل همتاهای خارجی، افزایش جذابیت در فرهنگ اصیل و بومی و به‌روز كردن این فرهنگ، تقویت‌ نهادهای مذهبی مانند مساجد و هیئات مذهبی و استفاده از نظام آموزشی در جهت تقویت بینش دینی كودكان و جوانان از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی است.

وی در پایان تاکید کرد: از دیگر راه‌های مبارزه با تهاجم فرهنگی، استقامت در راه دین و نهراسیدن از دشمنان و صبر در راه حق است و این استقامت همراه با بصیرت در راه حق و آرمان‌خواهی، نیروهای ارزشی و به ویژه نوجوانان و جوانان می‌تواند توطئه تهاجم فرهنگی را خنثی ساخته و پیروزی و سرافرازی را به ارمغان آورد./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات