۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۵۱۳۱۹۵
آیت الله کعبی:

گره‌زدن حل مشکلات اقتصادی به برجام توفیقی نخواهد داشت

آیت الله کعبی گفت: تجربه ثابت کرده است که گره زدن مشکلات اقتصادی و پیشرفت اقتصادی به برجام و تکیه بر گشایش های ناشی از آن، توفیقی برای دولت نخواهد داشت.
آیت الله عباس کعبی

آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: مسأله اصلی کشور تأمین حداقل های معیشتی، حل مسائل مهم مردم نظیر ریزگردها، آب، برق، پیشبرد تولید داخلی، حمایت از تولیدکنندگان، حل بیکاری، تأمین مایحتاج عمومی، پیشبرد مسائل داخلی، مبارزه با فساد و رانت خواری، طراحی سازوکار مدیریتی بر پایه شایسته سالاری، حفظ انقلاب و نظام اسلامی و تقویت ارزش های اسلامی است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه استحکام داخلی نظام اسلامی را نباید با موضوعات بین المللی همچون برجام گره زد، افزود: تجربه ثابت کرده است که ارتباط دادن مشکلات و پیشرفت اقتصادی به برجام و تکیه بر گشایش های ناشی از آن توفیقی نخواهد داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: همانطور که دولتمردان و اعضای تیم هسته ای و رئیس جمهور می گویند، آمریکا متن و روح برجام را نقض کرده است و عملا بی توجهی محض به برجام شده و یک طرفه می خواهند خواسته هایش را بر ملت ایران تحمیل کند؛ اما شایسته است که دولتمردان نیز اقدام متقابلی را در این زمینه اتخاذ کنند.

آیت الله کعبی، خواستا بررسی وضعیت و شرایط اجرای برجام از سوی هیأت نظارت بر برجام شد و تصریح کرد: این هیأت باید جدیت بیشتری در برخورد با ناقضان برجام داشته باشد و امیدواریم در روزهای آینده شاهد عملکرد شایسته ای در جهت برخورد متقابل با آمریکا از سوی دولت و مجلس باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها نباید انتظار داشته باشند در پی بی عهدی و نقض برجام، ایران با آنها مذاکره جدیدی داشته باشد، اظهار داشت: ایران هرگز با آمریکا در مورد برجام مذاکره نخواهد کرد و این نقض های مکرر برجام از سوی آمریکایی ها باید به کمیسیون مشترک حل اختلافات ارجاع داده شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اقدام هوشمندانه در برابر نقض برجام آمریکایی ها را خوستار شد و گفت: باید حق ملت ایران را از طریق نقض برجام آمریکایی ها استیفا کرد و اروپایی ها و روسیه نیز در برابر نقض های مکرر برجام از سوی آمریکا واکنش مناسبی نشان دهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برجام را تعهدی مهم در عرصه بین المللی دانست و افزود: نقض آن بازتاب ها و آثار حقوقی خاص خود را دارد و توقع داریم که دولتمردان با استفاده از راهکارهای قانونی حقوق ملت را استیفا کرده و کوتاهی در این باره نداشته باشند.

آیت الله کعبی در پایان ابراز داشت: امروز اثری از برجامی باقی نمانده است و این میوه پرورش یافته دولت در حال از بین رفتن است./9456/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات