۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۴
کد خبر: ۵۰۷۹۶۷
کارشناس فرهنگی تأکید کرد؛

آموزه‌های دینی راه خروج از آسیب‌های عرصه خانواده

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: عمل به دستورات قرآنی در حفظ جایگاه و منزلت اجتماعی زنان مؤثر بوده و برکات فراوانی را برای کانون خانواده به همراه دارد.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد با محوریت جایگاه و منزلت اجتماعی زنان بیان داشت: حضرت فاطمه(س) الگویی کامل و جامع برای همه زنان است.

وی با اشاره به جایگاه زن در دین و ارزش های دینی افزود: دامن پاک مادر منشأ رشد و تعالی فرزندان است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به این که هویت بخشی به زنان در دین اسلام مورد تأکید فراوان قرار دارد، عنوان داشت: رویکرد اصلی نظام جمهوری اسلامی نیز توجه به جایگاه زن و ارزش های دینی است.

وی با یادآوری به این که پیامبر(ص) به زنده به گورکردن دختران در آن زمان پایان بخشید، افزود: این مسأله حاکی از هویت بخشی به جایگاه زنان بود.

حجت الاسلام غلامی در ادامه با تأکید بر ضرورت توجه به آموزه های دینی بیان داشت: توجه زنان به تعالیم دینی موجب موفقیت این قشر در زندگی فردی و اجتماعی آنان می شود.

وی تصریح کرد: زنان موفق زنانی هستند که با تکیه بر آموزه های دینی در تحکیم بنیان خانواده نقش آفرین شوند و با درک صحیح از هویت خویش منزلت اجتماعی خود را حفظ کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان در ادامه بیان داشت: تکیه بر آموزه های دینی از تزلزل خانواده جلوگیری می کند و اعضای خانواده مسیر صحیح زندگی خویش را سپری می کند و در این راستا مادران و همسران نقش آفرین هستند.

وی ضعف ایمان فکری و اعتقادی مادران را نتیجه سقوط خانواده و فروپاشی کانون خانواده خواند و گفت: مادرانی که در تربیت فرزندان خویش به آموزه های دینی توجه داشته و پایبند به ارزش‌ها باشند، فرزندان دچار انحرافات نخواهند شد.

حجت الاسلام غلامی تکیه بر آموزه‌های دینی را شفا بخش بیماری‌های پیش روی کانون خانواده دانست و افزود: توجه به دستورات دین موجب حفظ ارزش ها و حرمت زنان شده و در سایه عمل به دستورات دین هیچ هجمه ای به هویت زنان آسیب نخواهد زد، بنیان زندگی افراد مستحکم و خروجی آن تربیت فرزندانی مؤمن و باتقوا می شود که بتوانند در آینده کشور نقش آفرین باشند./9459/ت302/س

ارسال نظرات