۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۹۹۲۹۹
حجت الاسلام اسکندری:

پیروز اصلی انتخابات ملت ایران هستند

مدیر کل سازمان تبلیغات استان قم با بیان این که امروز در شرایط بسیار حساسی قرار داریم، گفت: تنها چیزی که می تواند تمام مشکلات ما را حل کند حضور مردم در صحنه و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است
حجت الاسلام اسکندری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیر کل سازمان تبلیغات استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به غبار روبی مساجد در دهه پایانی ماه شعبان و استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: چند سالی است که سازمان تبلیغات اسلامی دهه پایانی شعبان را به عنوان دهه غبار روبی مساجد نامگذاری کرده که با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

وی افزود: برای این مسأله فرهنگ سازی شد و هرساله مردم دهه پایانی شعبان را برای رسیدگی به وضع مساجد در نظر می گیرند، در زمینه مسجد سه کار عمده باید انجام شود و خود مردم باید متولی امور باشند، مسأله نخست عمران مساجد است که مردم و خیران در این زمینه پیشتاز بوده اند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که بیش از 70 هزار مسجد در کشور وجود دارد، اظهار داشت: عمده این مساجد توسط خود مردم و خیران ساخته شده است، برخی از مساجد نوساز هستند و از نظر عمرانی مشکلی ندارند اما مساجدی هم وجود دارند که ساختمان آن ها فرسوده شده و نیازمند تعمیر هستند.

وی ادامه داد: اگر مسجد از نظر ظاهری و امکانات متناسب به جامعه اصیل اسلامی نباشد اقبال به برنامه های مسجد کم خواهد شد و رونق لازم را نخواهد داشت، از این رو توجه به مسائل عمرانی مساجد و امکانات و تجهیزات مورد نیاز بسیار مهم است.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان قم با بیان این که مسجد برای محلی برای جذب مردم و جوانان باشد، ابراز داشت: مهربانی و مهروزی نیسبت به یکدیگر از مسائلی است که در بین نمازگزاران باید بیش از امور دیگر رونق داشته باشد.

وی عنوان کرد: برنامه های فرهنگی و معنوی مسجد باید به گونه ای باشد که دیگران را مشتاق به مسجد آمدن کند نه این که سبب گریزان کردن مردم شود، نباید برنامه های مسجد سبب زده شدن مردم از این مکان مقدس شود.

حجت الاسلام اسکندری خاطرنشان کرد: برنامه های مسجد باید کوتاه اما پرمحتوا و در جهت بصیرت افزایی مردم باشد، مردم نیاهای فرهنگی، فکری و معنوی خود را باید از مسجد تأمین کنند، هیچ پایگاهی برای نشر برنامه های اسلام و انقلاب همانند مسجد وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان بحث اعزام مبلغ را تدارک دیدیم و برنامه های همچون تفسیر و روخوانی قرآن در نظر گرفته شده است، برنامه های مربوط به ماه مبارک رمضان را از طریق رسانه ها اطلاع رسانی خواهیم کرد.

مدیر کل سازمان تبلیغات استان قم با اشاره به انتخابات پرشور امروز گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که روز برگزاری انتخابات روز جشن و شادی است، این سخن ریشه دینی، الهی و اسلامی دارد چون حضور پای صندوق های رأی یک وظیفه و تکلیف است.

وی افزود: حضور پای صندوق های رأی وظیفه شرعی و ملی است، وقتی مسأله ای تکلیف شد و افرادی توفیق پیدا کردند که به تکلیف خود عمل کنند این کار را جشن می گیرند، هرکس که منتخب مردم شد باید خود را برای مسؤولیتی سنگین آماده کند.

حجت الاسلام اسکندری با بیان این که پیروز اصلی انتخابات رهبر انقلاب و مردم هستند، اظهار داشت: اوقات و ساعات باقی مانده از رأی گیری باید جدی گرفته شود و مردم پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند، رهبر انقلاب امروز فرمودند کار خیر را باید زود تر انجام داد از این رو کسانی که تا کنون رأی نداده اند هرچه سریعتر باید وظیفه خود را انجام دهند.

وی عنوان کرد: امروز در شرایط بسیار حساس جهانی قرار داریم، تنها  چیزی که می تواند تمام مشکلات ما را حل کند حضور مردم در صحنه و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است؛ اگر مردم در صحنه نباشند ولو پیشوا علی(ع) کار جامعه پیش نمی رود، حضور مردم به عنوان پشتوانه رهبری باید همیشه تداوم داشته باشد تا دشمنان داخلی و خارجی چشم طمع به نظام اسلامی و کشور داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات