۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۶۹۴۸
مدير حوزه علميه خراسان شمالي:

رسالت شوراي طلاب ارتقاي سطح مشاركت و توسعه فعاليت هاي قانونمند در مدارس علميه است

مدير حوزه علميه خراسان شمالي گفت: هدف شوراي طلاب ارتقاي سطح مشاركت و توسعه فعاليتهاي قانونمند در مدارس، ايجاد همدلي بين طلاب و مسؤولان مدرسه و آشنايي هر چه بيشتر آنان با واقعيتها و مشكلات يكديگر است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام حجت سالاري مكي، مدير حوزه علميه خراسان شمالي، امروز در نشست هم انديشي شوراي طلاب كه با حضور 80 طلبه خواهر و برادر تشكيل شد، اظهار داشت: تقويت روحيه جهادي، ارتقاي سطح مشاركت طلاب و توسعه فعاليت هاي قانونمند از اهداف تشكيل شورا در مدارس علميه است.

وي افزود: شوراي طلاب با فراهم آوردن زمينه تربيت اجتماعي، سياسي و مديريتي طلاب مبتني بر اخلاق مداري سبب مسئوليت پذيري و زمينه سازي براي مشاركت فكري و عملي طلاب در مدارس علميه و تقويت ارزشهايي نظير روحيه خودباوري، اعتماد به نفس، كار جمعي و كار سيستمي مي شود

حجت الاسلام سالاري مكي ادامه داد: با توجه به اهميت شورا و مشورت كه مورد تأكيد ائمه اطهار(ع) و بزرگان دين هم است امسال در بازديد از مدارس قصد داريم  يك جلسه ويژه با شوراي طلاب داشته باشيم و مشكلات مدارس را بررسي كنيم .

وي تصريح كرد: شوراي طلاب در خدمت طلاب و جوانان است  و قصد داريم در راستاي خدمت به طلاب  از هر مدرسه يك نفر را داشته باشيم تا هر فصلي يا هر دو ماه يك جلسه در مورد شوراي طلاب برگزار كنيم.

حجت الاسلام سالاري مكي خاطرنشان كرد: درشوراي طلاب مدارس استان خراسان شمالي  بعد از 4 سال كه اقداماتي در مورد زير ساختها و امكانات مدارس انجام شده بود  با هدف تقويت اردوهاي جهادي و اردوهاي انديشه ورز  بارها به بزرگواران در مشهد و قم مراجعه كرده و مشكلات و مسائل مدارس را بيان كرديم .

وي با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب كه اگر ميدان را براي جوانان باز بگذاريم بسياري از گره ها  گشوده مي شود، اظهار داشت: هدف ما اين است كه طلاب  در همان سن و سالي كه دارند در امور مدارس دخالت كرده و نظر بدهند و  كساني كه مي توانند برنامه ريزي كنند و انتقاد داشته باشند ما از انتقادات  به شرطي كه سازنده و جامع باشد، استقبال مي كنيم .

حجت الاسلام سالاري مكي افزود: در اين راستا  فرم طرح نامه طراحي شده است تا به اين طريق نظرات طلاب را براي رسيدن به حوزه انقلابي و بحث هاي كلان جويا شويم.

وي با بيان اينكه  شوراهاي طلاب به عنوان  بازوي مدير بايد كار انجام داده و  احساس تعهد داشته باشند، اضافه كرد: با هدف  مشاركت طلاب و ايجاد روحيه جهادي در آنها  بايد در سطح شوراي استاني هيئت انديشه ورز تشكيل داده و نبود امكانات را بهانه قرار ندهيم  و در اين راه به زندگي و تلاش هاي علماي گذشته نگاهي بيندازيم.

حجت الاسلام سالاري مكي با اشاره به حديثي از امام علي (ع) در نهج البلاغه تصريح كرد: حضرت علي (ع) مي فرمايد هرگاه در كارى كه برايت پيش آمد نياز به مشورت داشتى, نخست با جوانان مشورت كن زيرا آنان تيزهوش تر و در فهم مطالب سريعترند. سپس از كنهسالان و پيران بخواه تا آنان چاره جويى نموده و بهترين را برگزينند, چرا كه تجربه آنها بيشتر است./202/9314/ب1

ارسال نظرات