۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۸۳۸۶۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

خدمت‌رسانی و بصیرت‌ افزایی ویژگی اردوهای جهادی وراهیان نور

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر تقویت کاروان‌های راهیان نور و اردوهای جهادی، گفت: این دو برنامه درواقع دو جبهه مؤثر برای خدمت‌رسانی به محرومان و بصیرت‌افزایی است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با اعضای بسیج دانشجویی استان، کاروان‌های راهیان نور و اردوهای جهادی را دو برنامه مهم و مؤثر در راستای بصیرت‌افزایی و خدمت به محرومان دانست.

وی با بیان اینکه این دو طرح فرصت خدمت مناسبی برای دانشجویان بسیجی فراهم کرده است، اضافه کرد: جبهه راهیان نور و اردوهای جهادی با هدف خدمت و کار برای محرومان جایگاه والا و اثرگذاری ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه هدف اصلی در اردوهای راهیان نور کسب نور و روحانیت و ایجاد تحول و نقطه عطف در زندگی افراد است، تصریح کرد: بازدید از مناطق سابق عملیاتی و دفاع مقدس کلاس مهم و آموزشگاه مؤثری است که باید در ادامه کار آموزشی بوده و متمم تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها باشد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید اردوهای راهیان نور در ادامه تحصیل رسمی و حضور در دانشگاه و مدرسه باشد، خاطرنشان کرد: آموخته‌ها و آموزه‌های دینی در کاروان‌های راهیان نور به عینیت دیده می‌شود؛ زیرا در این اردوها بحث جغرافیایی نیست بلکه تاریخ و معنویت است به‌گونه‌ای که هر جایگاه و محل آن پیام و حرفی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه سفر راهیان نور نوعی حج معنوی و انقلابی است که سبب تحول در انسان می‌شود، تصریح کرد: همان‌گونه که انسان با حج‌گزاری متحول می‌شود، اردوهای راهیان نور هم حج و دوره‌ای برای بصیرت‌افزایی و ارتقای معنویت است.

وی ادامه داد: اردوهای راهیان نور پیام مقاومت را به نسل امروز ما منتقل می‌کند و آن این است که آنها کار حسینی کردند و ما باید کار زینبی کنیم و نباید اجازه دهیم پرچم رزمندگان ما بر روی زمین بماند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور مجموعه معنوی، جهادی و انقلابی بوده که قرار است از فرهنگ شهادت و دفاع مقدس پاسداری کرده و آن را به نسل‌های آینده منتقل کند.

وی با اشاره به اهمیت انتقال پیام‌های نورانی شهدا به نسل‌های آینده، تصریح کرد: در این راستا باید برنامه‌های فرهنگی حساب‌شده و غنی‌شده در این اردوها برگزار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: هراندازه نسل جوان و تحصیل‌کرده ما با این مناطق آشنا شده و پیام‌های جهادی و انقلابی شهدا را به آنها منتقل کنیم، هم در درس، هم در زندگی و هم در آینده انسان‌های موفق‌تری خواهند بود؛ زیرا احساس مسؤولیت یکی از دستاوردهای اردوهای راهیان نور است.

وی با اشاره به اینکه اردوهای جهادی کار عملیاتی و انقلابی است، خاطرنشان کرد: این اردوها عمل اصلح محسوب شده و روحیه جهادی و انقلابی دانشجویان را ارتقا می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: اردوهای جهادی باید علاوه بر کار میدانی، واقعیات را به گوش مسؤولان برسانند و فرهنگ بی‌توجهی و بی‌تفاوتی مسؤولان را به فرهنگ جهادی و احساس مسؤولیت تبدیل کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی به تحرک واداشتن مسؤولان برای رفع مشکلات محرومان را از کارکردهای اردوهای جهادی است، ادامه داد: وقتی مسؤولان درد مردم مستمند را دیدند باید برای رفع آن وارد میدان شوند.

به گفته وی احساس مسؤولیت نسبت به هم نوعان و هم‌کیشان خود که حتی زبان گفتن دردها و مشکلات خود را ندارند، نوعی جهاد کبیر و اکبر محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو باید اردوهای جهادی زبان مستمندان و محرومان باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: باید دو جبهه اردوهای جهادی و کاروان‌های راهیان نور تقویت شوند زیرا دو جبهه مهم تکلیف دینی و ولایی هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: نباید تمام مشکلات را به گردن گذشتگان بیندازیم و اینکه گذشتگان کار نکرده‌اند تکلیف را از روی دوش ما برنمی‌دارد؛ زیرا آیندگان هم همین سخن را درباره عملکرد ما می‌گویند.

وی تصریح کرد: باید به دور از هرگونه فرافکنی تکلیف خود را ادا کرده و تمام همت خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیریم./202/9314/ب1

ارسال نظرات