۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۴۸۳۸۴۹
مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور:

ریشه ناهنجاری های خانوادگی تبدیل شدن خانه به خوابگاه است

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور گفت: ریشه اکثر ناهنجاری ها و ناآرامی ها در خانوده ها ابزاری شدن خانه است که اعضای خانواده از آن به عنوان ابزاری برای استراحت استفاده می کنند نه کانونی برای آرامش.
حجت الاسلام حیدری کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی، مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور یکشنبه شب، در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) بیان کرد: در سبک زندگی فاطمی تربیت و سرمایه گذاری دینی از اصول است به ویژه در این دوره آخرالزمان که با شیاطین جن و انس موجه هستیم.

وی  افزود: خانواده محوری از اصول مورد تأکید ائمه اطهار است که حضور حداکثری در متن خانواده آن را تقویت می کند ولی متأسفانه امروزه خانه بیش از آنکه محل آرامش باشد ابزاری برای خوابگاه یا استراحتگاه اعضای آن است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی بیان کرد: هجمه ها، ناهنجاری ها و تندخویی فرزندان سبب ناآرامی خانواده می شود و دلیل اکثر ناهنجاری های خانوادگی به دلیل نبود افراد به ویژه والدین در خانه است.

وی بیان کرد: زن و مرد نهایت انرژی خود را صرف امور اقتصادی و بیرون از منزل می کنند و ناخواسته از سرمایه گذاری روی تربیت فرزندان غافل منی شوند، عده ای هم که می توانند تک شغلی باشند یعنی تنها پدر خانواده شاغل باشد با امور دیگر و برنامه نامشخص حضور حداکثری وجود ندارد.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور خاطرنشان کرد: قرآن مصداق ذکر الله است، خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود و انس با قرآن نباشد، بر اهل خانه تنگ گرفته می شود، آنجا خانه شیاطین است و خیر و برکتی در آن نیست، کسی که از یاد خدا اعراض و دوری کند، معیشت و زندگی بر او تنگ می شود، عده ای با وجود اموال فراوان دائم کمیتشان لنگ است.

وی تصریح کرد: قرآن سرمایه گذاری کلان را از ما می طلبد اینکه خانواده رحمانی باشید نه شیطانی و آرامش را در خانه برقرار کنید، در خانوده فاطمی ـ علوی تمام اعضای خانواده الگو و اسوه برای دیگری است.

کارشناس دینی رسانه ملی عنوان کرد: از جمله شاخصه های فاطمی ـ علوی زیستن این است که به دنیا تعلق خاطر پیدا نکنید به طور مثال مادامی که عرصه انفاق فی سیبل الله پیش آمد، بتوانید اموالتان را در راه آرمان های الهی خرج کنید.

زهد محرومیت نیست

وی با بیان اینکه زاهدانه زیستن یکی دیگر از شاخصه های زندگی حضرت زهرا(س) است، افزود: زهد داشتن و زاهدانه زندگی کردن به معنای فقر و محرومیت نیست، متأسفانه برخی از ما مفهوم زاهدانه زیستن را نمی دانیم.

حجت الاسلام حیدری کاشانی تصریح کرد: حضرت زهرای مرضیه(س) ثروتمندترین بانوی عرب و امیرمؤمنان علی(ع) نیز از ثروتمندان بودند اما زندگی زاهدانه و قانعانه ای داشتند.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور خاطرنشان کرد: منظور از زاهدانه زیستن، نحوه زندگی و انتخاب آگاهانه و عارفانه است؛ حتی با وجود ثروتمند بودن حق زندگی تجملاتی و تشریفاتی نداریم، چنانکه ثروت فراوانی داشتیم باید با آباد کردن دنیای دیگران، آخرت خویش را بسازیم.

وی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه زهد به معنای غم و اندوه نیست، عده ای گمان می کنند که زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) تمام گریه و زاری بوده است نه تنها اینگونه نبوده بلکه سرشار از جلوه های شاد و با نشاط است اما متأسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی افزود: در فضایی سرشار از آرامش و نشاط معنوی بود که فرزندانی چون حسینین و زینب کبری(س) تربیت شدند.

مدیر کانون مهدوی طلیعه ظهور متذکر شد: سرچشمه رزق و روزی در آسمانها است بنابراین در زمین دنبال آن نگردیم و اینکه روزی از سوی خداوند جاری می شود آن را از دیگران مطالبه نکنیم./202/1308/ب1

ارسال نظرات